Det er så mange kloge hoveder her på forumet, og folk er spredt ud over alle
typer af jobsituationer. Så det må være et perfekt sted at få et generelt/gennemsnitligt svar
på mit spørgsmål...

Jeg er blevet bedt om at tage stilling til hvor meget det skal koste i ekstra løn hvis de laver en vagtordning
der hvor jeg arbejder. Det er tale om IT-teknisk support i transportbransjen.
Vagten skal køre alle ugens hverdage fra 16:00 - 19:00.
Vi taler om telefon/Mail support på Tysk, Dansk, Norsk og Engelsk.
Som jeg ser det, så er det en to-delt betaling som er det mest fornuftige.
Man skal have betalt for at stå til rådighed, mao. et rådighedsbeløb.
Og så skal man have noget for hver påbegyndt opgave.
Ud fra hvad jeg kan læse mig til på nettet så er det meget normalt at dele det op på den måden, men
mit problem består så i hvor meget skal de to punkter udløse?
Hvad siger i til 50% timeløn for hver time man står til rådighed (rådighedsbeløbet) og
1x timeløn for hver påbegyndt opgave. Dertil skal det siges at en påbegyndt opgave kan
vare alt mellem 15min. og 1½time.
Synes i det er for meget at forlange eller hvad? Måske er det en eller flere her inde som arbejder i en vagtordning og vil dele
sine erfaringer med det?
Mvh.
Dennis