Hej
Vi har en Woody v 6.5 i kombination med solvarme og en VVB fra Djurs. I øjeblikket går vi og drejer hanerne så det varme vand fra VVB kun kan løbe på radiatorerne om morgenen. Hvis ikke vi drejer på hanerne løber alt det varme vand rundt i anlægget og forsvinder alt for hurtigt. PÅ den anden side er det jo vigtigt at VVB kan komme af med varmen hvis der pludselig kommer for meget, og det med at dreje på hanerne er under alle omstændigheder en træls løsning.
Findes der en indstilling som gør at det varme vand kun løber på anlægget når det kommer over fx 80 grader?
Er der nogen der ved noget om det 
MVH Marianne
Hej Marianne,
jeg skulle også lige læse det af et par omgange før jeg fik overblikket over hvad du mener, eller indtil videre tror jeg fik overblikket:-)
skal lige have verificeret noget, med haner, mener du da radiator termostaterne, eller haner/balofixer som sidder ved varmespiralen når VVB?!
såfremt du mener balofixer/haner som manuelt åbnes/lukkes af dig/din mand, så er det en uhensigtsmæssig løsning da 1. afkøles udnødvendigt når hanerne er åbne og fyret ikke kører, 2. PIV svært/umuligt at styre når solfangerene laver for varmt vand og VVB skal køles via centralvarmestrengen (kræver man er hjemme til at åbne/lukke)
mit foreslag til dig/jer:
på dvcenter.dk under restmarked, er der 2-/3-vejs ventiler til ca 350 kr, og alt efter hvilken solfangerstyringer I har (f.eks. suncomfort) så kan den tilsluttes direkte i styringen og sættes til at åbne ved f.eks. 80 grader og lukke igen når den er nede på 75 grader.. det vil den så stå og gøre som temperaturen skifter alt efter solfanger ydelsen og VVB afkøles ikke unødvendigt.
det er sådan mit setup er laves og det fungerer prima:-D
den gamles solfanger er sat op med en magnet ventil med fjernføler som åbner/lukker når føleren (monteret i top af VVB) kan mærke den er for varm. den er mekanisk og er ikke tilsluttet i styringen, da hans ikke er advanceret nok. men den gør nøjagtig det samme og fungerer upåklageligt.
jeg syntes, alt efter hvor du bor, at du/I skal ringe til Søren fra dvcenter.dk eller Allan fra Hedestoker for at få den af de løsninger som matcher jeres system.
håber mit svar kan bruges
god weekend