Hej Jesper,
Der findes ikke dumme spørgsmål !!I din styring er der to urstyringer, én for produktion af varme og én for produktion af varmt vand.
Hvis du har monteret en temperaturføler i VVB'en og indstillet en ønsket temperatur på det varme vand + en diff. under, så vil fyret starte (hvis det er stoppet) og producere varme til VVB'en.
Denne funktion kan så tidsbegrænses med VVB-urstyringen, så den kun "udføres" i de tidsrum du måtte ønske.
Ved siden af drift for at producere varmt vand, kan fyret jo også varme dit hus op

...og det gøres enten altid, eller i de perioder du har valgt i din varme-urstyring.
Drift af fyret for at producere varme til opvarmning kan altså styres ved varme-urstyringen, men også ved en udetemperatur hvis man har en udetemperatur føler monteret eller vha. en potentialfri kontakt på de to klemmer "ekstern kontakt".
Ekstern kontakt bruges af mange til at montere en termostat (måske "trådløs") eller en almindelig kontakt.
Vælges drift efter udetemperatur, kan man angive en temperatur udenfor som fyret skal stoppe ved, og en diff. under, som temperaturen skal falde under før fyret starter igen.
Puha - nu er du måske forvirret, men det er altså sådan det er

På min web-side kan du måske finde lidt hjælp til at forstå det under "Sommerdrift på en NBE-brænder"
www.mhes.dk/Sommerdrift.pdfSom en sidste lille krølle på historien kan jeg fortælle dig at det eneste der kan sætte VVB-drift ud af funktion (når den er valgt) er at slukke for styringen, enten på ON/OFF knappen eller på 230 VAC.
Og så til aller sidst...
...det med lysføleren der mangler signal under 10% drift, det er kun et problem hvis det sker i lang tid.
Rotationen af den interne snegl "dækker" ind imellem for lyset, og så kan du stå i den situation at i nogen tid ser fotosensoren ikke lys selv om der er bål.
Heldigvis har styringen ingen problemer med det, bare den engang imellem ser lys

*** Update ***
Arh Folke, jeg var for længe om at skrive mit indlæg

Hilsen
Michael
Hej alle.
Nu har jeg snart læst så meget at jeg er blevet komplet forvirret og stiller muligvis nogle dumme spg.
men med fare for at mine spg. bliver lidt kludret tager jeg springet.
Jeg har leget lidt (meget) med urstyring på VVB og vil høre om det er er meningen at fyret starter op hvis temp på kedelen falder uden for min urstyring på vvb ?
Jeg har prøvet at køre guiden og det så rigtig fint ud set med det utrænet øje mht. Flamme på 10% - 50% - 100% jeg har ikke ændret på nogle værdier da jeg syntes det virkede fint
men jeg nu har jeg lige opdaget at at lux er faldet til 0 i et min under 10% drift, lige inden fyret nå sin Temp. Det virker som om når fyret er ved at drosle ned til 10 % efter drift så ryger lyset "kort" og kommer igen ?
Jeg har prøvet at blive pillemester på 2 dage, ved at læse alt hvad der er at finde, men det er vist ris til egen røv plus jeg må erkende det er svært nu 
Hilsen Jesper
Version 6.69
opstarts guide kørt= yes (så godt jeg kunne)
TS installeret = ja