Hej
Jeg synes at I begge kører med en alt for høj "I-værdi" (ud fra Jeres kurver), og derfor reagerer temperaturen også relativt langsom når den skyder over, selvom "P" er hurtig. Kører selv med "P=2,4" og "I=0,05" og synes det spiller fint. Og selvom forbrugsmønster/behov er forskelligt fra bruger til bruger, kunne I jo prøve med "lille=I" - om ikke andet så bare for sjov

Det gør det naturligvis heller ikke nemmere at have et stort fyr til en forholdsvis lun årstid (overgangstid) og her kunne I måske prøve at sætte max.drift lidt ned. Jeg kører selv altid kun med 75% på drift.max, da det giver en meget finere/roligere forbrænding, og det giver mig ikke problemer med varmemangel.
Overnstående er naturligvis ikke noget der står i den til alle tider omtalte/refererede NBE-manual, men et udslag af opnået erfaring/eksperimenteren, og derfor naturligvis noget der "gror i min egen baghave"

Mvh Folke