Forfatter Emne: Bruseslange med stor gennemstrøm?  (Læst 5650 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Bruseslange med stor gennemstrøm?
« Dato: Okt 24, 2012, 19:09 »
Den sidste uge har jeg løbet div byggemarkeder mm igennem i min jagt på en ikke vandbesparende bruseslange. De slanger der er i handlen hvor jeg har spioneret, er alle med en lille bitte hul, nok ca 6 mm og det kan jeg ikke bruge.
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en kort bruse slange (ca 60 - 70 cm lang) og med f.eks ø 10 inv?
Biomax 16 fyrbøder

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Bruseslange med stor gennemstrøm?
« Svar #1 Dato: Okt 24, 2012, 20:38 »
Hej
Så må du jo på genbrugspladsen og rode i dyngen, hvis den ikke kan fåes fra ny.  ;)
Tror dog også at nye er rimelig standart ø indvendig, da de jo alle er med 1/2" omløber. Må man spørge, hvorfor en alm. ikke er stor nok, synes dælme der kommer meget vand ud af vores, hvis man skruer helt op.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Bruseslange med stor gennemstrøm?
« Svar #2 Dato: Okt 24, 2012, 20:46 »
Hej
Så må du jo på genbrugspladsen og rode i dyngen, hvis den ikke kan fåes fra ny.  ;)
Tror dog også at nye er rimelig standart ø indvendig, da de jo alle er med 1/2" omløber. Må man spørge, hvorfor en alm. ikke er stor nok, synes dælme der kommer meget vand ud af vores, hvis man skruer helt op.

Åh nej der har jeg karantæne  ;D.
Jow ser du, det er til sådan en sag hvor der er en fast stang med en Ø 20 cm brusehover og så er der også en alm. bruseslange med brusehoved. Saniscan har slangen med Ø 10 inv. men fame ikke som løs del, kun samlet salg hvor du køber hele baduljen.
Biomax 16 fyrbøder

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Bruseslange med stor gennemstrøm?
« Svar #3 Dato: Okt 24, 2012, 21:37 »
Hej
Er det konen der har givet dig karantæne fra lossen, fordi du slæber for meget med hjem ;)

Vil det sige at du skal have begge brusere til at køre samtidig? Der sidder sikkert en "begrænser" i håndbruseren, har du fjernet den.

Prøv at tage en snak med Søren, mon ikke han kan skaffe den slange. Ellers må der jo et stykke af den grønne haveslange på. ;D
http://www.dvcenter.dk/
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Bruseslange med stor gennemstrøm?
« Svar #4 Dato: Okt 25, 2012, 05:35 »
Hej
Er det konen der har givet dig karantæne fra lossen, fordi du slæber for meget med hjem ;)

Vil det sige at du skal have begge brusere til at køre samtidig? Der sidder sikkert en "begrænser" i håndbruseren, har du fjernet den.

Prøv at tage en snak med Søren, mon ikke han kan skaffe den slange. Ellers må der jo et stykke af den grønne haveslange på. ;D
http://www.dvcenter.dk/

Jep det er hende.
Nøe begge skal ikke køre samtidigt, det store brusehoved synes jeg blot giver for lidt og netop haveslange er blevet prøvet af, så kører det bare, bortset fra konens mening om den slags
Biomax 16 fyrbøder

Offline kme

  • Beta tester
  • Guru
  • *
  • Indlæg: 95
  • Respekt optjent: +5/-1
  • http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=kme
Sv: Bruseslange med stor gennemstrøm?
« Svar #5 Dato: Jan 17, 2013, 12:48 »
Køb en af de der slanger man bruger når man tilkobler toiletter med videre der er også så pæne hvide.

/K