Forfatter Emne: Forbrug og trækstabilisator  (Læst 2271 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lasras

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Forbrug og trækstabilisator
« Dato: Nov 07, 2012, 23:55 »
Hej igen

Har lige et par spørgsmål.

Virker det højt at jeg bruger ca. 25 kg piller for tiden med de vejrforhold vi har.

170 m2 hus
16 kw
Afstand til fyr 15 m. Fra lade ingen udvendig rørføring
Har ingen trækstabilisator
Huset er ældre men hulmursisoleret
Varm vand bliver opvarmet af solceller

Spørgsmål 2
Min VVS montør har sagt jeg skal hæve skorsten ca. 1 meter frem for trækstabilisator ?


Spørgsmål 3
Når jeg indstiller efter mhes fantastiske guide, så går det nemt ved lav og høj 10 og 100 %, men ved mellem går fyret ud inden jeg når at færdig juster pga. For varmt, er det korrekt og skal jeg så vente nogle min. Indtil det er varmt igen?


Takker på forhånd for svar


Lars

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Forbrug og trækstabilisator
« Svar #1 Dato: Nov 08, 2012, 05:39 »
Hej Lars,

Spm 1:
Forbrug er noget helt individuelt så det er ikke nemt at sige noget om, men dit forbrug lyder ikke afskrækkende  ;)

Spm 2:
Hvis din VVS-mand har sagt at du hellere skal hæve skorstenen 1 m frem for en trækstabilisator, er det nok forklaringen på hvorfor han er VVS-mand og ikke skorstensfejer  ;)
Når NBE siger at en trækstabilisator er et must, er det fordi de ved hvad de taler om  ;)
Hvis din skorstenspibe er under tagryggen eller bare har for lidt træk, kan det være en fordel at hæve den.
Ligeledes kan det være en meget stor fordel at montere en forring i den hvis den ikke allerede har en.
Men det erstatter altså ikke trækstabilisatoren, den skal du have under alle omstændigheder.

Spm 3:
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med "for varmt", men hvis det er fordi kedlen bliver for varm fordi du ikke aftager nok varme i huset, så er løsningen at stoppe fyret og vente til det er lidt under setpunktet.
Alernativt, op med døre og vinduer så varmen kan komme væk mens du justerer ;)

Hilsen
Michael

Hej igen

Har lige et par spørgsmål.

Virker det højt at jeg bruger ca. 25 kg piller for tiden med de vejrforhold vi har.

170 m2 hus
16 kw
Afstand til fyr 15 m. Fra lade ingen udvendig rørføring
Har ingen trækstabilisator
Huset er ældre men hulmursisoleret
Varm vand bliver opvarmet af solceller

Spørgsmål 2
Min VVS montør har sagt jeg skal hæve skorsten ca. 1 meter frem for trækstabilisator ?


Spørgsmål 3
Når jeg indstiller efter mhes fantastiske guide, så går det nemt ved lav og høj 10 og 100 %, men ved mellem går fyret ud inden jeg når at færdig juster pga. For varmt, er det korrekt og skal jeg så vente nogle min. Indtil det er varmt igen?


Takker på forhånd for svar


Lars
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html