Hej 1/2mylund,
Arh, det er sgu' sværere at forklare end som så

Nej, VVB-drift er ikke når man bruger urstyring VVB, men urstyringen kan være en del af det

Man kan vel sige at VVB-drift er det overordnede.
VVB-drift er den driftform hvor fyret kører op til et setpunkt der er VVB setpunkt + 20
oC, når den aktuelle temperatur i VVB'en kommer ned på VVB setpunkt - VVB diff. under.
VVB-drift kan begrænses til kun at foregå i bestemte tidsrum, det er det der styres af VVB ur-drift.
VVB-drift kan udvides til at være VVB-prioritering ved at definere en udgang L5 eller L6 som styrer en 3-vejs ventil.
Hvis VVB-drift udvides med VVB-prioritering vil varmen fra kedlen kun sendes til VVB'en mens VVB-drift står på.
Kenneth har svært ved at se fidusen ved VVB-drift, og han har en pointe når man har termostat regulering som du har.
VVB-drift (med eller uden VVB-prioritering) giver bedst mening når man
ikke har en termostat, uanset om den sidder i fremløb eller retur og uanset om det er en med fjernføler eller ikke.
VVB-drift (med eller uden VVB-prioritering) kan med fordel bruges om sommeren, så fyret kun kører når VVB'en har behov for opvarmning.
Om vinteren, hvor fyret alligevel kører hele tiden (eller næsten hele tiden) fungerer det smartest med termostat reguleringen.
Derfor har jeg selv lavet et set-up med begge dele

Jeg har VVB-drift med VVB-prioritering om sommeren og termostat drift om vinteren.
Du kan se lidt om det på min hjemmeside
www.mhes.dkHilsen
Michael
Hej ½mylund,
Svarene indtil nu er både rigtige og på kanten 
Nej, du kan ikke køre VVB-prioritering uden at bruge L5 eller L6
Ja, du kan godt køre VVB-drift uden at bruge L5 eller L6
VVB-prioritering er, som navnet antyder, en prioritering af varme til VVB'en fremfor til huset.
Det kræver en eller anden form for omstyring af fremløbet = en 3-vejs ventil.
VVB-drift er en driftform hvor kedlens setpunkt bliver = VVB-setpunkt + 20oC.
VVB-drift kræver en termo føler i VVB'en og indstilling af VVB-temperatur samt VVB diff. under.
Funktionen er at når VVB kommer under setpunkt - VVB diff. under, så starter VVB-drift og er aktiv indtil VVB kommer op på setpunkt, hvorefter brænderen går tilbage til almindelig drift.
VVB-drift kan køre alene eller være kombineret med VVB-prioritering.
VVB-prioritering kan ikke køre uden VVB-drift.
Håber at det er forståeligt og klarer begreberne lidt op.
Hilsen
Michael
Hej
Er det muligt at bruge VVB prioritering uden at bruge L5 eller L6
da jeg køre med retur termostat på VVB
Ideen med retur termostat er hentet fra www.mhes.dk
(der er meget viden og gode forklaringer på den side) 
L5 bruges til pumpe drift
L6 bruges til kompressorrens
Hvis ikke det er muligt, kunne det måske lægges ind i en chip opdatering engang 
½mylund
Hej MHES
skal det forståes sådan at vvb drift er når man bruger urstyring vvb
For jeg har jo brugt udgang L5 og L6 (pumpe / kompressorrens)
Hvis jeg går i menu tilbehør kan jeg ikke vælge vvb den er brugt skriver styring
Og når man ikke kan vælge det, kan man heller ikke sætte vvb set punkt i menu temperatur ( det kommer først frem hvis jeg bruger enten L5 L6
½mylund