Ja, BioMax 18 er jo et VVS-Eksperten produkt, og ja... jeg har intet godt hørt om deres produkter og moral i øvrigt. Deres nye satsning EkoHeat/EkoPower er bare et nyt eksempel hvor nedbrændinger forsøges tiet ihjel med advokater etc. Som jeg oplever det i hvert fald, men det må folk jo selv bedømme.
Du kan roligt skifte til et NBE produkt. De er fyldt med moralsk integritet, og ekstremt innovative i øvrigt

Det lyder som om du skal have fat i en 16 kW Scotte på en BS1016 semirens kedel. Jeg vil også anbefale dig at få kompressorrens på dyret. Når de ting er monteret, så kan jeg ikke se du skal rense fyret mere end engang om året. Den BioMax 18 ting, var den stor nok til at varme gården op? Går ud fra den kunne yde 18 kW ved 100% ydelse? En Scotte 16 kW, kan fint løbe 20 kW, så der burde ikke være problemer med at få nok varme på.
Jeg vil anbefale dig at sørge for at få en V10 styring med til fyret, så du kan få den koblet på nettet... og så vil jeg anbefale dig at få en retur temperatur føler, en røg temperatur føler og en flowmåler. Så kan du få hjælp her på sitet hvis du har drifts problemer da den med V10 styringen kan kobles på nettet, og vi kan følge med i hvordan fyret. Se link i min signatur for eksempel.
Spring iltstyring over, det fungerer ikke... og så er der din skorsten... hvis det er en gammel skorsten med en indre diameter over de 160 mm, så bør du få en inderforing sat i den... ellers får du aldrig et pillefyr til at køre fornuftigt.
Forhandlerne kan fint pille Snegl og silo fra tilbuddet. Der er en masse forhandlere. Jeg købte mit hos
www.dvcenter.dk, hvilket jeg har været meget tilfreds med, og jeg har også hørt meget godt om
www.hedestoker.dk. Skriv til dem og spørg efter et tilbud... jeg er sikker på du kan gøre en go handel.