Forfatter Emne: Data udlæsning fra styringen (indstillingerne)  (Læst 5550 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline miniBS

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +2/-0
Data udlæsning fra styringen (indstillingerne)
« Dato: Jan 02, 2013, 21:12 »
Hej

Måske et underligt spørgsmål - men kan man udlæse ens indstillede data fra styringen på nogen måde?
Til XML, CSV, TXT el. lign.?

Det ville være rart - så kunne man lave en "history log" over ens forsøg, hvad var godt/skidt - når man nu er
en uforbedrelig tester  ::)

Men også i tilfælde af at man skulle blive nødt til at skulle "resette/nulstille" ens styring (har læst et par indlæg herinde, hvor det var nødvendigt)

Jeg ved godt at man kan gå ud fra grundindstillingerne - meeen jeg synes jo det er alle de små ændringer der giver det "sidste" .....
Brænder: Scotte 10 Kw
Kedel: Blackstar BS1016 Semirens
Styring: Scotte v.6.79
Silo: 200L sammenbygget
VVB: 3 vejs Honeywell
110L Metro Combi
Grundfoss Alpha 2
Trækstabilisator

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +176/-24
    • mit fyr
Sv: Data udlæsning fra styringen (indstillingerne)
« Svar #1 Dato: Jan 02, 2013, 21:20 »
Du kan gemme log filen i stokerkontrol, og så indlæse den igen. Men om du kan se hvad filen indeholder ved jeg ikke.
Prøv at stille spørgsmålet under Stokerkontrol.

Men "Standard" tal er vel i bund og grund intet til, det drejer sig jo om hvad der er bedst ved dig.

Lidt som at gemme hvor mange centimeret speederen i bilen er trykket ned for at holde 80km/t.

Det er dumt at ændre en masse på en gang, lidt af gangen og se om det bedrer sig eller bliver dårligere, stille tilbage, og prøve noget nyt.. Det må være vejen frem.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline miniBS

• Øvet
  • **
« Svar #2 Dato: Jan 02, 2013, 21:25 »
Netop - ændre lidt ad gangen og lad det køre et par dage for at se resultatet....
Og det er netop disse små ændringer jeg gerne ville have en "log" over - det er ikke  alle
ændringer jeg har fået skrevet ned eller kan huske.....

Jeg tjekker lige log filen i Stokerkontrollen ..... det kunne jo være - tak for svar  :)

Har lige tjekket - øv øv - loggen gemmer kun de sidste 48 timer......
« Senest Redigeret: Jan 02, 2013, 21:27 af miniBS »
110L Metro Combi
Grundfoss Alpha 2
Trækstabilisator

Offline xkfc

• Top of the pop
    • mit fyr
« Svar #3 Dato: Jan 02, 2013, 23:45 »
Et par dage er længe at vente. Når jeg justerer luft, så kan man temmelig hurtigt se ændringen.

Grund justering, altså afveje piller, justere 10-50-100% er ikke noget jeg går så højt op i længere. Sneglens ydelse checker jeg sjældent, efterhånden som tingene ligger på rygradden så får det bare på "gefühl" Er der smuld i sneglen yder den mindre og så ændrer jeg lidt på autoberegneren, og ellers får den lidt på "korrektioner"

Specielt "skakttemperatur" er en af mine ynglingsgrafer, kender jeg den og ydelsen, kan jeg fornemme mængden af piller og tilstoppede huller på herden.

Når jeg har skruet på et eller andet, så er jeg aldeles ligeglad med hvad det stod på før, det kan jeg jo ikke bruge til noget længere.

Da fyret var nyt lavede jeg en tabel som jeg skrev ændringer på, men da jeg aldrig brugte tallene til noget, så gik det hurtigt fløjten.

Jeg kan fornemme fyrets tilstand via. Stokerkontrol's fantastiske grafer, og der er jo altid en computer eller smartphone i nærheden.

Det skal indrømmes at det har taget et par timer i fyrrummet at kommer hertil, men jeg syntes det har været det værd.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.

Offline J.Hahn

• Top of the pop
« Svar #4 Dato: Jan 02, 2013, 23:59 »
Har lige tjekket - øv øv - loggen gemmer kun de sidste 48 timer......
Ligger loggen ikke som en fil i storker? hvis den gør så kan jeg da godt lave et script der ligger filen over i en mappe med navnet datotid?

Hilsen
    Jimmy
SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW - 6.78
 Vakuum solfanger 30 rør
 VVB 300L
Ny test side med både sol og varme V.3

Offline xkfc

• Top of the pop
    • mit fyr
« Svar #5 Dato: Jan 03, 2013, 00:35 »
Jeg tror ikke der ligger noget i styringen, det er stokerkontrol der indeholder data, og Stokerkontrol har kun data fra den tid som den er koblet sammen med styringen.

Men igen, det er Jens i skal spørge om sådanne spidsfindigheder.

Jens fanges bedst under tråden : interface\ spørgsmål til Stokerkontrol, eller direkte via mail support@stokersoft.com
Hilsen Kenneth

Offline BoinkUser

• Administrator
  • Top of the pop
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
« Svar #6 Dato: Jan 03, 2013, 09:26 »
Jeg tror ikke der ligger noget i styringen, det er stokerkontrol der indeholder data, og Stokerkontrol har kun data fra den tid som den er koblet sammen med styringen.

Jens fanges bedst under tråden : interface\ spørgsmål til Stokerkontrol, eller direkte via mail support@stokersoft.com

Hej

I StokerKontrol kan du gemme og hente din opsætning. Den fil du gemmer er en XML fil, og den kan du godt læse i, selvom den fortrinsvis er beregnet til maskinlæsning. Men her står dine værdier.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline miniBS

• Øvet
  • **
« Svar #7 Dato: Jan 04, 2013, 15:27 »
Tak - du har ret, det kan udlæses i en XML fil på selve den PC/Rasberry PI StokerKontrol kører på......(via diskette ikonet)

Jeg har overset det, da jeg mest styrer/holder øje med via web-interfacet, og der kan man ikke gemme.....

Herligt forum dette  ^-^

Hej

I StokerKontrol kan du gemme og hente din opsætning. Den fil du gemmer er en XML fil, og den kan du godt læse i, selvom den fortrinsvis er beregnet til maskinlæsning. Men her står dine værdier.

Mvh. Jens
110L Metro Combi
Grundfoss Alpha 2
Trækstabilisator