Et par dage er længe at vente. Når jeg justerer luft, så kan man temmelig hurtigt se ændringen.
Grund justering, altså afveje piller, justere 10-50-100% er ikke noget jeg går så højt op i længere. Sneglens ydelse checker jeg sjældent, efterhånden som tingene ligger på rygradden så får det bare på "gefühl" Er der smuld i sneglen yder den mindre og så ændrer jeg lidt på autoberegneren, og ellers får den lidt på "korrektioner"
Specielt "skakttemperatur" er en af mine ynglingsgrafer, kender jeg den og ydelsen, kan jeg fornemme mængden af piller og tilstoppede huller på herden.
Når jeg har skruet på et eller andet, så er jeg aldeles ligeglad med hvad det stod på før, det kan jeg jo ikke bruge til noget længere.
Da fyret var nyt lavede jeg en tabel som jeg skrev ændringer på, men da jeg aldrig brugte tallene til noget, så gik det hurtigt fløjten.
Jeg kan fornemme fyrets tilstand via. Stokerkontrol's fantastiske grafer, og der er jo altid en computer eller smartphone i nærheden.
Det skal indrømmes at det har taget et par timer i fyrrummet at kommer hertil, men jeg syntes det har været det værd.