Forfatter Emne: Det er ikke kun Ekoheat der brænder godt :0)  (Læst 45367 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mbangsoe

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Det er ikke kun Ekoheat der brænder godt :0)
« Svar #45 Dato: Jan 04, 2013, 08:17 »
Jeg undrede mig faktisk over at lugen ikke kan spændes så den er tæt, hjalp en svoger med at instalere en bs1016 og undrede mig noget over hvor utæt den er i låget, er det ok den ikke slut helt tæt ?

Prøv lige at sprøjte glassnoren i låget godt ind i WD40 (Forøvrigt en god idé at smøre alle glassnorene med WD40) - en ny glassnor er ikke "slidt til endnu" og holder derfor ikke 100 procent tæt når du starter et helt nyt anlæg op  :)

Hvis du jævnligt smører dine glassnore med WD40 - f.eks ved rensning - så holder de 10 gange så lang tid - plus moms :)

- og som bonus får du også en herlig duft af afbrændt olie et par dage efter smøring af glassnorene  8)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs*
Trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Offline Paw

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +36/-6
« Svar #46 Dato: Jan 04, 2013, 08:33 »
Altså, hun står ved sit NYE pillefyr, og tilråder folk at købe et KVALITETS pillefyr, SOM IKKE KAN EKSPLODERER, samt benytte KOMPETENTE håndværkerer...

Som jeg ser det, så har hun af erfaringer (bitter) valgt at netop skifte TIL NBE, for at undgå en sådan eksplosion!

Såfremt denne tråd var et "angreb" på NBE og deres pillefyr, dertil kan jeg kun sige det umiddelbart har modsatte effekt når man ser den lykkelige kvinde med sit NBE fyr OG læser teksten i artiklen (under forudsætning man kan læse)
Hej Danni, under artiklen er der et link mere der viser hendes gamle fyr  ER en scotte, som har lågerne åbne efter knaldet.
Men hun stoler jo på NBEs produkter, så hun fik en bytter, der så blev sat op.
Det er da tillid der vil noget :)
Iøvrigt forstår jeg ikke hvordan den kunne lave så meget røg efter knaldet, fyret har åbenbart kørt videre, men lige hvad, hvordan kan man kun gætte på.
MVH Paw
Intet er umuligt, det tager bare lidt længere tid.

Service videoer fra NBE
https://mhes.dk/hjem-2/videoer

Læs her
http://www.mhes.dk/

Mit fyr online
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?&mac=pawerwoody

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #47 Dato: Jan 04, 2013, 09:06 »
Hej Danni, under artiklen er der et link mere der viser hendes gamle fyr  ER en scotte, som har lågerne åbne efter knaldet.
Men hun stoler jo på NBEs produkter, så hun fik en bytter, der så blev sat op.
Det er da tillid der vil noget :)
Iøvrigt forstår jeg ikke hvordan den kunne lave så meget røg efter knaldet, fyret har åbenbart kørt videre, men lige hvad, hvordan kan man kun gætte på.

Jeg tror ikke på den er i stand til at slå lågerne op så de forbliver oplukkede... i øvrigt er det jo lidt underligt at askelågen også er åben, og askebakken fint er stillet op af fyret... tror ikke helt man kan regne med billedet.

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
« Svar #48 Dato: Jan 04, 2013, 09:17 »
Hej,

Lad mig lige kaste lidt lys over disse "misforståelser" da jeg er så heldig at holde den avis artiklen stod i  ;)

Madeleine havde NBE fyr (keddel, brænder og magasin) som lavede en røggaseksplosion og hun har igen et NBE fyr (keddel, brænder og magasin) som kører fint  ;)

I artiklen i avisen er der både billeder af det tilsoede fyrrum med det gamle anlæg og et billede med det nye anlæg.

Forsikringsselskabet har været inde i sagen og vurderet at de gerne vil dække omkostningerne for skaderne, og det havde de jo nok ikke gjort hvis der havde været en der beviseligt var "skyldig"  ;)

Madeleine selv har valgt samme anlæg men en ny montør, så hun må jo være overbevist om hvor fejlen/problemet ligger  ;)

Hilsen
Michael

Altså, hun står ved sit NYE pillefyr, og tilråder folk at købe et KVALITETS pillefyr, SOM IKKE KAN EKSPLODERER, samt benytte KOMPETENTE håndværkerer...

Som jeg ser det, så har hun af erfaringer (bitter) valgt at netop skifte TIL NBE, for at undgå en sådan eksplosion!

Såfremt denne tråd var et "angreb" på NBE og deres pillefyr, dertil kan jeg kun sige det umiddelbart har modsatte effekt når man ser den lykkelige kvinde med sit NBE fyr OG læser teksten i artiklen (under forudsætning man kan læse)
« Senest Redigeret: Jan 04, 2013, 09:18 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline nasty

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +6/-2
« Svar #49 Dato: Jan 04, 2013, 09:57 »
Ekoheat brænder godt ja måske bedst ude for kedlen
Men her er da en kunde som ikke er tiet i hjel  :-X af firmaet bag fyret tværtimod vil jeg da tro
Så allerede der mener jeg at det siger meget mere om firmaet  nbe end man kan siger  om firmaet bag ekkoheat
der er stor forskæld på ekkoheat og nbe.
Hvad kan give sig på en ekohheat hvis der sker en røggas eks intet der er mig bekendt ingen låger der kan åbne sig da  alt tilgang er bag hasper og skruger
V7 styring på en
Woody 10 kW blackstar mini 1016 opvarmer  133 m2
kompressorens trækstabilisator
vvp via 3vejs ventil
Iltsryring
Flad herd
pelvac vakuum sug

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978

Offline dannidines

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +18/-4
    • dannidines_rtb på stokercloud
« Svar #50 Dato: Jan 04, 2013, 16:52 »
Hej Paw & MHES :-)

Fair nok, min "smart Phone" har issues med links, så kunne/kan ikke se de link.. Men Tillid, det må siges.. Men der kan være mange ting i den oplevelser F.eks. Håndværkerens ageren, samt NBE behandling af sagen hvilke giver hende denne tillid...

Jeg må indrømme jeg er overrasket over det kan ske, røggas eksplosioner på den måde.. Jeg fyrer på 4. Vinter i scotten og har aldrig oplevet lignende..
RTB 10kw
220kg magasin, udvidelsesprint & iltstyring
trådløs rumtermostat
Vejrkompensationskreds
3-vejs VVB prioritering
NBE PELVAC pilleflytning (gl. model med blå styring :( )
90 NBE vacuumsolfanger rør (3x30 manifold)
500L NBE beholder

Varmt vand, rigeligt og piller, ca. 3-3,5 tons/år på 240m2 anno 1966 m. 48mm 3-lags superlavenergi vinduer og 300-350mm stenuld på loftet

3kw solcelleanlæg - på gl. nettomåler ordning, jeg skulle ha' købt større  anlæg inden den mulighed lukkede :)

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
« Svar #51 Dato: Jan 04, 2013, 17:09 »
Hej,

I mine godt 12 år med pillebrænder har jeg oplevet det én gang, og det var med min gode gamle TB-mini på min gamle Buderus støbejernskedel.
Jeg havde skiftet gløderør og det nye rør ville ikke rigtigt tænde.
Efter 3-4 forsøg fik jeg endelig ild - og så altså også lige tømt askeskuffen ud i hovedet  :P

Problemet var helt og holdent mig selv og min dumhed, og kan altså ikke tilskrives den gamle TB-mini  ;)

Røggaseksplosioner er et kendt "problem" (eller snarere fænomen) og det er den direkte årsag til at kedler førhen altid var udstyret med eksplosionsklap.

Olie og gasfyr ventileres før optænding for at undgå det, men risikoen er altid tilstede.

Det bedste man kan gøre for at undgå røggaseksplosioner er:
 - Sørg for at fyret er ordentligt installeret
 - Sørg for at fyret er ordentligt justeret
 - Sørg for at fyret er ordentligt vedligeholdt
 - ...og sørg for at en evt. eksplosion kan komme ud (eksplosionsklap)

Hilsen
Michael

Hej Paw & MHES :-)

Fair nok, min "smart Phone" har issues med links, så kunne/kan ikke se de link.. Men Tillid, det må siges.. Men der kan være mange ting i den oplevelser F.eks. Håndværkerens ageren, samt NBE behandling af sagen hvilke giver hende denne tillid...

Jeg må indrømme jeg er overrasket over det kan ske, røggas eksplosioner på den måde.. Jeg fyrer på 4. Vinter i scotten og har aldrig oplevet lignende..
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline J.Hahn

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +2/-0
« Svar #52 Dato: Jan 04, 2013, 18:31 »
Igen en journalist der skriver gør det for at tjene penge, om det er rigtigt eller ej, så skriver han det ud fra det biled han lægger på. Historien mangler mange ting, og igen er lavet til at blive solgt.
Ser man på billedet, så er jeg sikker på Martin har lagt mærke til en meget vigtigt detalje, og han har ret.
Mælder historien noget om på den anden side af muren står en brandeovn?
En historie kan sige mange ting, men hvad er det for en historie.

Jens (Eller)…. du er jo også en ejer af et pillefyr, men hvad får dig til poste sådanne et indlæg i et support forum, andet en at prøve at starte en lille krig, eller var det en anden der har forslået dig det? :)
SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW - 6.78
 Vakuum solfanger 30 rør
 VVB 300L
Ny test side med både sol og varme V.3

Offline NK

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +7/-0
« Svar #53 Dato: Jan 04, 2013, 18:57 »
Jeg undrede mig faktisk over at lugen ikke kan spændes så den er tæt, hjalp en svoger med at instalere en bs1016 og undrede mig noget over hvor utæt den er i låget, er det ok den ikke slut helt tæt ?

Prøv lige at sprøjte glassnoren i låget godt ind i WD40 (Forøvrigt en god idé at smøre alle glassnorene med WD40) - en ny glassnor er ikke "slidt til endnu" og holder derfor ikke 100 procent tæt når du starter et helt nyt anlæg op  :)

Hvis du jævnligt smører dine glassnore med WD40 - f.eks ved rensning - så holder de 10 gange så lang tid - plus moms :)
Jeg må indrømme at noget godt føre denne tråd med sig. Jeg lærer da en masse ting :D
Jeg vidste ikke lige det her du nævner Søren.
Altså er det sådan en fætter der er tale om? http://www.vvs-eksperten.dk/index/wd-40-olie-spray-p6672

Og er det den hvidlig snor på undersiden af top lågene?
Min er blevet lidt sorte efterhånden, kan man stadig godt sprøjt dem til efter at de er blevet asket til?
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.723 - Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6 tons pr. år

Offline Oldgaard

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +38/-1
  • Scotte 16kw + Blackstar kedel 1016 : version 13
    • Fyret online
« Svar #54 Dato: Jan 04, 2013, 19:09 »

Jeg må indrømme at noget godt føre denne tråd med sig. Jeg lærer da en masse ting :D
Altså er det sådan en fætter der er tale om? http://www.vvs-eksperten.dk/index/wd-40-olie-spray-p6672

Min er blevet lidt sorte efterhånden, kan man stadig godt sprøjt dem til efter at de er blevet asket til?

Jep det er den hvidlige snor ;)
Børst dem rene og sprøjt bare løs :)  ( hmm det lyder helt forkert  :D )
prøv lige at kigge i den nærmeste jemogfix de plejer at have det til en god pris
Scotte 16 kw V 13
Blackstarkedel BS1016 ( og den har ekstra skamolplade i toppen ;) )
Kompressorrens,flowmåler,siloføler
250kvm bolig middel isolering :(
https://stokercloud.dk/v3/#/34094/main-page
http://guide-udendorstemp.tk

Offline NK

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +7/-0
« Svar #55 Dato: Jan 04, 2013, 23:26 »

Jep det er den hvidlige snor ;)
Børst dem rene og sprøjt bare løs :)  ( hmm det lyder helt forkert  :D )
prøv lige at kigge i den nærmeste jemogfix de plejer at have det til en god pris
jep det gør jeg. bliver nok først i feb, mens der er vinterferie :D
Så får den en gang rens og alt mulig vildt.
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.723 - Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6 tons pr. år

Offline Jannich

• Administrator
  • Top of the pop
  • Respekt optjent: +41/-5
    • NBE
« Svar #56 Dato: Jan 05, 2013, 15:36 »
Hva' så Martin, kunne det være sjovt at spore IP'en  ;)

Hilsen
Michael

Ja, det er godt du kan logge på og give os det info som dit første indlæg...

Jeg vil i øvrigt give MHES ret... når tankpasseren kommer ud over oversprøjter din bil med benzin, og stikker ild i den, så er det næppe bilens skyld den brænder.

Som allerede nævn i artiklen havde montøren aldrig prøvet det før, og jeg gætter på han ikke har åbnet manualen en eneste gang, for så var det der ikke sket...

Har sporet IP , og ganske korrekt en bruger med mange profiler , brugeren er nu bortvist herfra, men jeg vil lade tråden stå....

Til historien med Madelenes pillefyr, høre at installation var i et helt tæt fyrrum uden udluftning.....
og med en tørretromler og et oliefyr i samme rum, som har væsentligt kraftigere blæsere, så når de startede op,
var der ingen luft til pillefyret, desværre var hverken smeden eller skorstensfejeren,  opmærksom på den manglende udluftning.

Hvem den pågældende bruger er ja, jeg har en ide ....... mon ikke han også er bortvist på andre forumer ?

Jannich

250 m2 træhus med 2000l opvarmet ude SPA :-)
Pillefyr:
RTB 10kW
Solvarme:
300l solvarme tank 8x30 vakuum fanger.
Solcelle system:
40x280 WP + 2 x 3000 watt goodwe inverter.
Installeret aug. 2012
Online data: http://stokercloud.dk/dev/rtb.html
http://solarcloud.dk/jannich.html

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #57 Dato: Jan 05, 2013, 16:06 »
I det mindste linker alle brugerne undtagen en til gyrstingevvs...

Offline Oldgaard

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +38/-1
  • Scotte 16kw + Blackstar kedel 1016 : version 13
    • Fyret online
« Svar #58 Dato: Jan 05, 2013, 17:05 »
I det mindste linker alle brugerne undtagen en til gyrstingevvs...

Det er sku sørgeligt at se Hr. Niels Olsen bruger sådanne metoder
Gad vide om det er på tide jeg minder ham om hvordan han bandede da en af hans tidligere svende startede for sig selv og efter sigende skulle have tage kunder med sig fra Gyrstinge VVS.
Scotte 16 kw V 13
Blackstarkedel BS1016 ( og den har ekstra skamolplade i toppen ;) )
Kompressorrens,flowmåler,siloføler
250kvm bolig middel isolering :(
https://stokercloud.dk/v3/#/34094/main-page
http://guide-udendorstemp.tk

Offline J.Hahn

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +2/-0
« Svar #59 Dato: Jan 05, 2013, 19:53 »
Hva' så Martin, kunne det være sjovt at spore IP'en  ;)

Hilsen
Michael

Ja, det er godt du kan logge på og give os det info som dit første indlæg...

Jeg vil i øvrigt give MHES ret... når tankpasseren kommer ud over oversprøjter din bil med benzin, og stikker ild i den, så er det næppe bilens skyld den brænder.

Som allerede nævn i artiklen havde montøren aldrig prøvet det før, og jeg gætter på han ikke har åbnet manualen en eneste gang, for så var det der ikke sket...

Har sporet IP , og ganske korrekt en bruger med mange profiler , brugeren er nu bortvist herfra, men jeg vil lade tråden stå....

Til historien med Madelenes pillefyr, høre at installation var i et helt tæt fyrrum uden udluftning.....
og med en tørretromler og et oliefyr i samme rum, som har væsentligt kraftigere blæsere, så når de startede op,
var der ingen luft til pillefyret, desværre var hverken smeden eller skorstensfejeren,  opmærksom på den manglende udluftning.

Hvem den pågældende bruger er ja, jeg har en ide ....... mon ikke han også er bortvist på andre forumer ?

Jannich

Hey Jannich
Du skal nok have opdateret ip to country på forummet, der er kommet helt nyt fra rip :)

General IP Information
IP: 2.106.206.190
Decimal: 40554174
Hostname: 2.106.206.190
ISP: Tele Danmark
Organization:Tele Danmark
Services: None detected
Type:Broadband
Assignment: Static IP
Geolocation Information

Country:Denmark
State/Region: Sjelland