Hold da op der er gang i den!

Nu er jeg ny i pilleverden og problemet er folk der konvertere fra f.eks. oliefyr.
De sætter sig ikke ind i, hvad bagsiden af medaljen er da de "kun" ser besparelsen.
Et oliefyr er jo mere eller mindre vedligeholdelsesfrit... er der olie på tanken og strøm i stikket, så er man kørende.
Jeg nørder med gamle biler i min fritid og derfor er det ikke fremmede for mig, at sætte mig ind i tingene. Jeg indrømmer at jeg også er skadet via mit arbejde, da jeg har arbejdet over 20 år i vvs branchen og er ansat i Brdr. Dahl vvs grossist hvor jeg sælger badeværelser... bum! så kom det også ud!

Problemet er, uanset hvilket tilhørsforhold brugerne at dette forum har, at slutbrugeren ikke får ordentlig rådgivning om hvad det vil sige, at have et pille fyr. Jeg kunne sagtens gøre reklame for det firma hvor jeg er ansat, da vi har steder hvor menig mand kan bliver rådgivet. Det vælger jeg så ikke at gøre (direkte

) For ikke længe siden, kunne man købe en Scotte i Bauhaus. Ikke at jeg direkte har et problem med det, men hvor meget rådgivning skulle man mene, at en slutkunde får der, når man tænker tilbage på de gange jeg selv har handlet der??
Det er ski ikke nok, at der er piller i magasinet og strøm i stikket. Som billederne så klart viser, har fyret ikke været indstillet korrekt og har udviklet knaldgas og da pillefyr er det nye sort, bliver de efterhånden solgt gennem mange mere eller mindre professionelle kanaler. Jeg tror roligt vi kan regne med, at det ikke er sidste gang man vil opleve samme historie igen.
Nu nyder jeg at kunne gå at nørde med mit fyr her om vinteren, hvor det alligevel er for koldt til at rode med min gamle biler i garagen.
Groft sagt er et pillefyr ikke noget for alle, hvis man ikke har evnen eller lysten til, at sætte sig ind i teknikken bag og hvordan et pillefyr virker.
Nogle mennesker er faktisk bedre tjent med en varmepumpe!