Hej alle
Med henvisning til tidligere fra min side (
http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=3437.0) kommer her en lille opfølgning.
Jeg har erhvervet mig en 20kw scotte brænder monteret på en blackstar 1016 med semirens. Styringen er den nyeste fra Scotte. (Ikke v10) Valget skete med vejledning fra medarbejderen i butikken hvor jeg købte fyret.
Det blev sat op for godt 2 uger siden inden nytår. De første dage kørte det sådan set meget fint og jeg var tilfreds med forbruget og vandet blev varmet op som det skulle. MEN så kom problemerne.
Jeg har tømt sorte, ubrændte piller ud af askebakken i hobetal. Mindst en hel askebakke om dagen og nogle gange mere hvilket betyder fyret enten går ud eller mister varme. Vandet bliver heller ikke varmet op mere. Anlægget kan kun holde en temperatur på 53-56 grader mod 65-70 de første par dage. Skorstenen har en lysning på 130mm og der er monteret trækstabilisator.
What to do? Som overskriften antyder er jeg meget i vildrede og mangler desperat nye ideer da jeg har forsøgt at følge alle vejledninger som er blevet henvist til. Bl.a. har jeg fulgt meget med på mhes.dk og fulgt hans gode vejledninger.
Venlig hilsen
Morten