Forfatter Emne: Kw beregning m/ flowmåler?  (Læst 12028 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Kw beregning m/ flowmåler?
« Svar #15 Dato: Jan 21, 2013, 21:27 »
Hej Holm,

Jeg byttede selv fordi jeg skulle prøve 10 kW'eren for NBE  ;)
...ellers havde 16 kW nok siddet her endnu  ;)

Til gengæld er jeg helt sikker på at jeg ville købe en 10 kW'er hvis jeg skulle starte forfra idag.

Hilsen
Michael

Jamen jeg skal ikke give noget for en ombytning til 10 kW. Da jeg købte fyret i 10/2012 sagde de at jeg kunne bytte til 10 kW kvit og frit hvis det viste sig at være for stort her til vinter. Det tilbyder de vist alle. Så det er jo så det jeg prøver at finde ud af nu. Skal jo være helt sikker - for tror ikke jeg kan bytte tilbage igen  ;)

Men hvorfor byttede du selv?

Hej Holm,

Hvis 10 kW er nok, så er en 10 kW brænder det mest økonomiske  ;)
...men det er stærkt tvivlsomt om du nogensinde vil kunne tjene prisen for ombytningen hjem  ;)

Jeg har haft en 16 kW og har nu en 10 kW, og jeg tror at jeg måske kan finde en lille forskel i årsforbruget hvis jeg bliver meget nøjeregnende, men det er altså minimalt.

Hilsen
Michael

Hej igen igen Michael  ;D

Godt så - så er der styr på det  ;)

Jeg havde skruet ned i max ydelse for at tage billederne - derfor det lille bål.

Men men men - stadig i tvivl vedr. størrelsen  - ja jeg ved godt jeg ikke kan slippe emnet, men ifølge din beregning er en 10 kW nok - eks. med 40 kg viser den 10,4 kW også med max på 85% og det har jeg så vidt jeg husker aldrig prøvet at bruge på de 6 år jeg har fyret med træpiller.

Så spørgsmålet er vel om der er nogle fordele ved 16 kW kontra 10 - eller om jeg bare skal få byttet - eller om det slet ikke kan svarer sig at gøre noget?  ;)

mvh Holm
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html