Så må jeg give mig, og stille spørgsmål igen

Jeg har nu kørt med det nye tal til min 10 kw siden de kom ud, men jeg må også sige mit forbrug kom noget der op ad

(Og ja det er blevet koldt igen) men nok om det, det er stadig billigere end olie

samt har mere varme i huset.
I går grundet mit forbrug, og jeg syntes min flamme har været for hidsig med de nye tal (har justeret og jeg mener flamen skal være gul og ikke orange?) ville jeg gøre et forsøg mere.
en 360 kørsel og yps den gav mindre en sidst, men så passer der 3 X 360 over 3 uger og det passer med 1500g så den skulle være god nok.
Indtaget 3 til 4 kopper kaffe, og lidt røg i fyrrummet, i går aftes startet fyret efter 360 kørsel, lod det komme igang satte den på 10 % skruget ned for blæseren til jeg ramte en rolig flame måtte give skorsten et træk på 3 så var den stabil ellers nået den faktisk at gå ud, og flammen gul, der efter 50% kørte ned til en rolig flamme og gik lidt op så flammen var gul og ikke noger røg, det samme med 100 %
MEN så idag efter arbejde måtte jeg jo lige se i fyret

damm det var soet til og nærmere en rød flamme frem for bare orange

Nu har jeg ikke haft tid til et stop, så jeg valgte lige at køre 50% og 100% og så op med blæseren men ender på en meget hidsig flamme som jeg startet ud med efter de nye blæsertal, og faktisk hvad jeg ser så ender asken næsten helt ude i røgrøret er det normalt?
hvor langtid lader i gamle fyret køre inden i laver 10/50/100% efter en 360 kørsel? for en kold skorsten er vel heller ikke det samme som en varm?
Jeg mener selv jeg brugte en god slat tid på den jurstering, men skulle jeg have lat det køre en time tid eller 2 før jeg jursteret?
I kan stadig nå at se loggen, og kom gerne med indput hvis i mener noget andet (Tag jer ikke noget at mit flow det er gundet elektronisk termostater som både er godt men også meget dårligt, ikke lige det man skal bruge sine penge

)
Hilsen
Jimmy