Forfatter Emne: Mit scotte, ubeskriveligt lækkert  (Læst 1562 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nekkos

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 124
  • Respekt optjent: +2/-0
    • OokayY
Mit scotte, ubeskriveligt lækkert
« Dato: Feb 04, 2013, 16:27 »
Hej alle.

Nu har mit scotte 16 KW kørt i snart 2,5 måned. Jeg har lavet mange små justeringer, men havde jo som tidligere nævnt et problem med aske på herd.
Nu er det sådan at jeg rensede brænder og kedel i weekenden ( som altid), lavede afvejning. Efter den var nået op på driftstemperatur, stillede jeg blæser lav og midt 1 % op. Blæser høj stod som den skulle, mente jeg.

Nu har jeg ikke haft tid eller været hjemme siden lørdag, så jeg har ikke fået kigget til det siden rensningen.
Da jeg kom fra arbejde idag var jeg noget spændt på askeophobningen. Jeg var ude og kigge. Kunne for det første ikke se noget røg fra skorsten, lækkert. På herden lå der godt nok meget aske, men det var lysegråt og meget let, ja jeg tror ikke jeg havde behøvet at skrabe det væk. Ikke den mindste antydning slagger, det futtede afsted med 4,5 KW.
Det var simpelthen bare lækkert at se. Jeg tror virkelig, at jeg er ved at have fat om bollerne på mit scotte.
Da det jo er jer, der har lært mig hvad jeg ved og pillebrænder, syntes jeg bare lige jeg ville nævne, hvor godt det kører nu. Super lækkert.

Brian
Scottte / blackstar 16 KW. ver 6.73
Kompressorrens
Trækstabilisator
110 Liter varmtvandsbeholder, vølund
245 m2