Forfatter Emne: Scotte 10kw piller  (Læst 10177 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lamborg

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Scotte 10kw piller
« Svar #15 Dato: Feb 12, 2013, 21:17 »
Jeg har ikke set din løsning før Folke køre du stadigvæk med den ? Den ser rimmelig genial ud :-)
Jeg plejer at give en skvis engang imellem i inden jeg hælder piller på. Tror ikke det hjælper synderligt at hælde den i efter for så er det ikke mange piler der klæber noget til. Men erfaring er at den smule rystelser der er når sneglen kører får smuld til at drysse ud langs siderne af magasinet . Har også boret 10 5mm hulle i de nederste 20 cm plastrør og her drysser der en fin bunke smuld ud hele tiden.Men synes nu general ikke jeg har de store problemer med smuld.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline Birch-Nielsen

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
« Svar #16 Dato: Feb 13, 2013, 20:11 »
Jeg har ikke set din løsning før Folke køre du stadigvæk med den ? Den ser rimmelig genial ud :-)
Jeg plejer at give en skvis engang imellem i inden jeg hælder piller på. Tror ikke det hjælper synderligt at hælde den i efter for så er det ikke mange piler der klæber noget til. Men erfaring er at den smule rystelser der er når sneglen kører får smuld til at drysse ud langs siderne af magasinet . Har også boret 10 5mm hulle i de nederste 20 cm plastrør og her drysser der en fin bunke smuld ud hele tiden.Men synes nu general ikke jeg har de store problemer med smuld.

Hej Claus

Jeps - den kører stadig her på matriklen, og det fungerer rigtigt fint. Jeg linkede til tråden fordi det netop er et emne der popper op i ny og næ, og så kan vi jo ligeså godt samle lidt sammen. I tråden vises også andre eksempler end det jeg bruger, og som jeg forstod det så er alle løsninger anvendelige.

Jeg har også huller i mit sneglerør....rigtigt mange endda  ;D Har vel boret mellem 75 og hundrede (?) næsten hele vejen op til nedfald i flexslangen. Nu kører jeg med German Pellets, så smuld er ikke noget problem i sig selv, men det der måtte være når ikke langt  ^-^

Mvh Folke
Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +176/-24
    • mit fyr
« Svar #17 Dato: Feb 13, 2013, 20:29 »
Huller i sneglen er også det der virker bedst hos mig, en sjat olie tilsættes en sjælden gang imellem,og ganske som Martin kommer olien også ud over fyldt tank, der sker noget med forbrændingen hvis oliekoncentrationen bliver for højt, min teori har i flere år været at det bare måtte brænde hurtigere når der var olie ved pillerne, det gør det jo nok også, men den mere energi får ikke mere luft, og så hober pillerne sig op på herden. Med olie over fyldt tank forsvinder smulden langsomt, og en dl. over 200kgpiller forstyrer ikke min justering. ^-^
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html