Hej,
Modsat Kenneth, tror jeg absolut på kablet, eller rettere på den elektriske forbindelse mellem din styring og din pc.
Men nu har jeg jo også selv oplevet netop problemer med den forbindelse

Jeg forsøgte med en galvanisk adskillelse mellem pc og styring, men det hjalp heller ikke.
Først da jeg "tøjrede" RS232 gnd i styringen til en effektiv jord (jordforbindelsen til styringen), blev jeg problemerne kvit.
Det er en god ide med at ændre på den uskærmede del af kablet og flytte det væk fra 230 V kablerne (220 V er godt nok mange år siden

), men jeg tvivler på at det hjælp er.
Simpel fejlsøgning er at køre et døgn med den serielle forbindelse afbrudt (kabel afmonteret) og et døgn med kablet monteret, og så sammenligne.
Hvis fejlen følger om kablet er monteret eller ej, så skal fejlen findes i kablingen eller pc'en.
Hvis der ikke er nogen forskel, så kører du et døgn med kablet monteret
og stokerkontrol igang, og derefter et døgn med kablet monteret
og uden stokerkontrol igang.
Hvis fejlen så følger driften af stokerkontrol, ja så er fejlen lokaliseret til stokerkontrol, hvis den ikke følger driften af stokerkontrol, så er fejlen et sted i din styring.
Hilsen
Michael
Nej, det er ikke noget den er sat til. alle timer er slået fra.
De gange jeg har set det er det STOP-TEMP.
Kurven kan ligge helt stabil i et par timer, også lige pludselig køre temp op på set-temp +5grader i diff, så stopper den.
Nu har jeg kortet den ukærmet del af seriel kablet op (den del som er inden i styring), og flyttet den så langt væk fra 220v ledningerne som mulig.
Håber det hjælper.