Jeg kunne godt være bange for at det er din NAS der er for sløv. Hvilken Synology NAS har du? Jeg oplevede det samme på min DS411j, som reelt er for lille til at fungere som webserver. Har du disabled PhotoStation helt og fuldstændigt? Den har det med at ville lave thumbnails af alle billeder du lægger på NAS'en, og det tager viiiiiiiiildt lang tid for den at gøre.
PS. Synology er tusind gange bedre end Qnap 
Det er en DS209+II så den er hurtig nok, kan sagtens køre websider med php og mysql.
Det ser ikke ud som om at den var i gang med den, men nu er filindexering slået fra.
Jeg kunne ikke finde et sted at deaktivere PhotoStation helt.
Ja Synology er toppen af NAS for almindelige dødelige :-)
Ja, den NAS har noget mere saft og kraft end min sløve 411j, så det er nok ikke der problemet ligger. Nu jeg tænker efter, så havde jeg faktisk også problemet da jeg gik over til min host på one.com.
Så vidt jeg husker, så slettede jeg alle filer på serveren, lukkede StokerKontrol, og startede det op igen. Så gik der er par minuter, og den havde fået alle filer op og graferne blev vist. Nu bruger du vel en bruger med de korrekte ftp-rettigheder, når du uploader til din NAS' ftp-server, ikk?