Forfatter Emne: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %  (Læst 26527 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline noerskov

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Dato: Feb 27, 2013, 15:27 »
Hej alle
har lige fået monteret en scotte 10 kw for 3 dage siden og den kører sådan set fint nok ved 50 og 100 procent men kommer den under 20 procent bliver bålet så lille at den ofte går ud fordi den ikke kan registrere lys så skriver den bare intet lys jeg har prøvet alt muligt uden held har tjekket fotocellen sidder rigtigt og er helt ren og har har prøvet at justere både blæser og skorstenstræk uden held der er vejet piller af 2 gange i 360 sek og tastet ind i autoberegningen og pillerne er 8 mm hp fra neova har nogen et bud på hvad der kan være galt blæserindstillingerne er L 12% M 17 H 23 sætter jeg dem højere bliver flammen for hidsig og lavere begynder den at ryge sort

håber på lidt hjælp
venlig hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline kalvetaa

• Guru
  • Respekt optjent: +2/-1
  • En hund som har lopper, keder sig aldrig
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #1 Dato: Feb 27, 2013, 15:46 »
Hvad står dit skorstenstræk på ?
Har du træk stabilisator på?
Mvh Brian

Opvarmer ca. 135 m2 i 2 plan.
Scotte 10 KW, Black Star Opop20
v 7.046 , Årsforbrug ca. 4 ton.

Offline noerskov

• Top of the pop
« Svar #2 Dato: Feb 27, 2013, 17:40 »
Hej skorstenstræk står på 2 og har prøvet forskellige indstillinger kører jeg højere op går den ud oftere og lavere kan den slet ikke gå under 20 procent og ja der er trækstabilisator på selvom skorstensfejeren har bedt mig fjerne den og svejse hullet til fordi jeg også har brændeovn på den samme skorsten
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline Bjarne Larsen

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +24/-0
« Svar #3 Dato: Feb 27, 2013, 18:33 »
Prøv og se på dette link på side 12 http://mhes.dk/Grundl%C3%A6ggende%20information%20om%20NBE%20br%C3%A6ndere.pdf men læs det hele hvis du har tid  :) måske en hjælp til dig .
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline miniBS

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +2/-0
« Svar #4 Dato: Feb 27, 2013, 22:14 »
Hej skorstenstræk står på 2 og har prøvet forskellige indstillinger kører jeg højere op går den ud oftere og lavere kan den slet ikke gå under 20 procent og ja der er trækstabilisator på selvom skorstensfejeren har bedt mig fjerne den og svejse hullet til fordi jeg også har brændeovn på den samme skorsten
hilsen henrik

Jeg fik også at vide at det var en meget dårlig idé at have trækstabilisator på, fordi der også er brændeovn på 1 sal.
Skorstensfejeren sagde, at det er i tilfælde af skorstensbrand at det er en dårlig idé.
Han sagde dog ikke at jeg skulle fjerne den.

Har du stålskorsten??
« Senest Redigeret: Feb 27, 2013, 22:14 af miniBS »
Brænder: Scotte 10 Kw
Kedel: Blackstar BS1016 Semirens
Styring: Scotte v.6.79
Silo: 200L sammenbygget
VVB: 3 vejs Honeywell
110L Metro Combi
Grundfoss Alpha 2
Trækstabilisator

Offline noerskov

• Top of the pop
« Svar #5 Dato: Feb 28, 2013, 00:10 »
Tak for linket nej det er en muret skorsten jeg har snakket med en kammerat idag som siger at det er normalt at bålet går ud og at den bare starter igen det gør den også nogen gange men andre gange gør den ikke og det bekymrer mig for selvom den skriver ingen lys fortsætter sneglen med at køre piller ind sidste gang har den skubbet en del piller i askeskuffen har en eller anden ide om at der sker en fejl når den kører ned på 20 procent og derunder så siger den sådan en underlig tug tug tug lyd lidt som en gammel fiskekutter
venlig hilsen henrik

Offline herden

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +7/-1
  • alt er et spørgsmål om valg og konsekvenser
« Svar #6 Dato: Feb 28, 2013, 01:47 »
Tak for linket nej det er en muret skorsten jeg har snakket med en kammerat idag som siger at det er normalt at bålet går ud og at den bare starter igen det gør den også nogen gange men andre gange gør den ikke og det bekymrer mig for selvom den skriver ingen lys fortsætter sneglen med at køre piller ind sidste gang har den skubbet en del piller i askeskuffen har en eller anden ide om at der sker en fejl når den kører ned på 20 procent og derunder så siger den sådan en underlig tug tug tug lyd lidt som en gammel fiskekutter
venlig hilsen henrik

når den kører ned på 20% og derunder siger den sådan en underlig tug tug tug lyd.???
bare rolig den tug tug lyd du hører er blæseren som får elektriske impulser. altså lidt som hvis du slukker og tænder lyset i stuen i et jævn tempo og når fyret så skal bruge mere luft ja så får den flere impulser og dermed mere luft. og sådan er styringen designet til at skal gører
så det er som det skal være ;) men mener helt klart du skal få monteret en trækstabilisator ellers får du ikke fyret til at kører optimalt.
mvh jønne
scotte 10 kw. med sommerrist. kedel passat D14P
styring V10 (10.0522)
trækstabilisator
husareal. 116 kwm i et plan anno 1979
opvarmet værksted 45 kwm
forbrug ca.4.5 tons
isolering. fornuftig med kan forbedres på loft.
nu 200 mm rockwool

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +176/-24
    • mit fyr
« Svar #7 Dato: Feb 28, 2013, 06:36 »
Det er ikke normalt at bålet går ud, bålet går ud fordi fyret er justeret forkert. Hvis fyret er korrekt justeret så slukker det hvis der ikke er behov for varme, men det er en kontrolleret nedlukning så man ikke risikerer røggas eksplotioner.

Det er ikke første gang jeg hører det med brændeovn og trækstabilisator, hvis du vil have pillebrænderen til at køre optimalt er der jo kun to muligheder. Ud med brændeovnen eller en skorsten mere.

Men det kan selvfølgelig være at det ikke betyder noget at pillebrænderen bruger et par tons piller for meget og kører ustabilt, det kan måske opvejes af fyringen i brændeovnen. ^-^ hver sine lyster. ;D ;D
« Senest Redigeret: Feb 28, 2013, 08:02 af xkfc »
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Bjarne Larsen

• Top of the pop
« Svar #8 Dato: Feb 28, 2013, 11:04 »
Problemet med brændeovn og pillefyr på samme skorsten er at brændeovnen ikke køre godt ved et så lille træk som fyret køre ved , så løsningen kan være en pillebrændeovn de køre med samme træk , men priser er jo den samme om du bruger den ende eller den anden pillebrænder . jeg havde det samme problem men har ikke brugt brændeovnen denne vinter og savner den ikke .
VVB priotering

Offline noerskov

• Top of the pop
« Svar #9 Dato: Feb 28, 2013, 14:43 »
Har været igang med lidt regning på hvor meget man sparer ved at bruge brændeovnen istedet for radiatoren i stuen og er kommet frem til at jeg ikke kan holde benzin på motorsaven og strøm til kløveren for det jeg kan spare så den ryger nok ud men idag har jeg ikke gang i brændeovnen og selvfølgelig lukket for luften til den men der er stadig problemer med fyret der ligger en del aske ikke slagger eller askekager bare løs aske på herden og hvis jeg fjerner det går det galt så går bålet ud indtil der ligger et lag aske igen der er godt nok huller igennem asken den kører på 70 procent blæs i 6 sekunder hvert 10 minut hvis jeg hæver blæset flyver pillerne ned i askeskuffen men bortset fra at den er lidt træls i lav drift er jeg utrolig glad for den i det sidste døgn har den haft et gennemsnit forbrug på ca 700 gram piller i timen og den opvarmer ialt ca 200 kvm i 3 plan og gulvvarme i gang og bad og selvfølgelig varmt vand det er vel ikke helt skidt men syntes der er meget aske efter at den ikke bruger flere piller pillerne er 8 mm hp fra neova men har bestilt 6 mm fra stampemøllen for at prøve om de er bedre
hilsen henrik

Offline noerskov

• Top of the pop
« Svar #10 Dato: Feb 28, 2013, 14:50 »
Har lige et ekstra spørgsmål hvor meget får i andre i posen når i kører 6 minutterstesten jeg lavede en den dag fyret blev sat op og der vejede det 845 gram og igår gjorde jeg det 2 gange og første gang viste det 770 og anden gang 620 er det for lidt eller er det ok jeg tastede 705 ind i autoberegningen
hilsen henrik

Offline ArneP

• Prof
  • Respekt optjent: +1/-0
« Svar #11 Dato: Feb 28, 2013, 15:38 »
Hej
Jeg får ca 1350 gram pr kontrolvejning har 45 grader på sneglen og den er ca. 1,3 meter lang
SCOTTE BS 1016 SEMIRENS PILLEFYR 10KW - 7.0674

Offline Bjarne Larsen

• Top of the pop
« Svar #12 Dato: Feb 28, 2013, 16:25 »
Det er godt ikke meget den give , min siger 1250 gr, er dit fyr med indbygget magasin , hvor stejlt er stigningen på røret fra magasinet ?
« Senest Redigeret: Feb 28, 2013, 18:14 af Bjarne Larsen »
VVB priotering

Offline scottedor

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +28/-4
« Svar #13 Dato: Feb 28, 2013, 16:37 »
HEJ hver stejlt står din snegl, hvis den er over 45 grader bliver den let ustabil især ved lavlast og under 1000 gr. på 6 minutter er meget lavt og få så den trækstabilisator monteret den er alfa og omega, har i dag været ude at justere en 10kwh. blæser blev justeret L 19 M24 H 30 vi havde smuld i siloen så den fik en halv liter olie i en halvfyldt silo  så må vi se hvad afvejningen siger i morgen.mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline Bjarne Larsen

• Top of the pop
« Svar #14 Dato: Feb 28, 2013, 17:36 »
Der burde ikke være så meget smuld efter 3 dage  :) så er det da dårlige piller , det må være et andet problem med sneglen . dem der har sat det op må ud og kikke på det .
« Senest Redigeret: Feb 28, 2013, 17:38 af Bjarne Larsen »
VVB priotering