Forfatter Emne: Version 10, pillemængde til optænding.  (Læst 1517 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Slamberten

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 33
  • Respekt optjent: +0/-0
Version 10, pillemængde til optænding.
« Dato: Mar 07, 2013, 15:57 »
Hej alle.

Hvorfor er det, at pillemængden til opstart ej er justerbar på en version 10 styring?

Jeg er ellers ved at være glad for den, men den leverer alt for mange piller til opstart. Jeg har forsøgt at hæve blæserens indstillinger ved opstart (start, midt, slut), men kan ikke hæve dem mere på nuværende tidspunkt, da optændingen kommer til at vare alt for lang tid (ca. 10 min.), eller ganske enkelt ikke kan tænde op.

Som det er "strikket sammen" nu, så ryger det de første 2-3 min. efter en opstart, og det gør det naturligvis fordi at der er for mange piller. Det er ikke fordi at kondensatoren til blæseren ikke kan følge med, for den er helt ny, og blæseren regulerer fint.

Hvordan kommer jeg dette problem til livs?
Det ser så dumt ud med røg væltende op af skorstenen!

Hvis jeg ikke bruger auto, kan jeg så selv bestemme optændingsmængden?
Ser bare ingen grund til at fastsætte mængden. I f.eks. 6.78 der er den justerbar, hvilket gjorde det nemt at skabe en hurtig og røgfri opstart!
Mvh.
DOR 16 - 16/24 kW brænder
v10.0467
VVB-styring, Kompressorrens
Opvarmer ca. 250 m2
Årsforbrug ca. 3,5 ton.
Nu med hjemmelavet magasin - ekoheat style!
Fyr online: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=pedersen

Offline NK

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 749
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Version 10, pillemængde til optænding.
« Svar #1 Dato: Mar 12, 2013, 07:40 »
hej
Ved ikke om du er kommet frem til en løsning selv, men kommer med mit bud. Håber det kan bruges.


Når du køre med auto beregner (AB) så låser den pillemængden. Det er jo herligheden ved auto.dito funktioner.
Du kan jo gør det at, lave din afvejning, taste ind, køre med AB, derefter slå den fra, lad mætningerne være, men går ind under snegl og nu kan du justere på pille mængde til start dosering. Den bliver "frigivet" nå du ikke køre med AB.


Noget helt andet er din el-tænder parameter. Er de korrekt indstillet?
For mig lyder det mere som om du skal justere på det end at begynde at pille ved pille dosering.
Blæserens har intet med opstændings problemer at gør (tror jeg da :D) så rul dem tilbage til hvad de var.


Jeg ved at mange ikke køre med disse el tænder parameter, men jeg har kørte med dem siden dag 1, båd på v6.xx og nu til v10. Aldrig nogen sinde problemer og stadig samme el tænder (uha, det her bliver en skidt periode, 2x idag har jeg sagt ting køre perfekt  ^-^ )


Jeg har prøvet at ændre dem til lavere belastning af eltænding og længere tid til at tænde op, men dur ikke her.
Jeg får lige netop de problemer du beskriver (tænder ikke op, tager lang tid, masse fandens røg)


her er mine parameter:
http://awesomescreenshot.com/0961191b96
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år