yps du har helt ret Dennis.
Jeg køre selv med udendørs temp og VVB, men har også solfangere, og her kan urstyring virkelig komme til gode, for jeg skal bare sikre mig der er varmt vand om morgen, der er ingen grund til fyret starter mellem 06:00 og 19:00 + for at lave varmt vand, da fangerne tager det i løbet af dagen. Jeg har så slået min urstyring fra på vvb nu, og sat vvb til 45 grader før fyret skal starte op, det passer i det fleste tilfælde fint, og fyret køre faktisk slet ikke mere, kun lige for at varme huset op sent om aften og igen om morgen.
Hilsen
Jimmy
Med termostat i stedet for ur, så kører fyret når der er behov for det, hverken mere eller mindre.
Hvis solen laver varmt vand, så starter fyret jo ikke

At køre varmt vand på ur kræver jo at man har et ens forbrugsmønster.
Og så skriver du at fyret faktisk ikke kører mere, kun om aftenen og om morgenen!! Det er vel også at køre

Vi har ikke solvarme, fyret kører 0 - 3 gange i døgnet, du kan se tallene på mit stokerkontrol, d.16 kl 13:00 slog vi over på sommer drift, som består af VVB efter behov, og så er gulvene i badeværelser og bryggers også med når der alligevel køres.
Vi har 22-24° i huset, og det er nok til os.
Hvorfor er der ikke varmt vand om morgnen når solen har varmet det op? det køler vel ikke så hurtigt ned!
Xkfc der er rigtig mange der køre urstyring på vvb til kun at have varmt vand om morgen, især dem der har brænde ovn og sol fangere.
Hilsen
Jimmy
Selvfølgelig er der fidus i urstyring. jeg kan ikke se det i forhold til varmt vand, men i forhold til varme i huset, hvis man har radiatorer eller hurtigt virkende gulvvarme, og accepterer at huset er koldt i perioder.
Det er smart hvis man er enlig og har fast forbrugsmønster, I vores familie med skiftende arbejdstider og unger der kommer tidlig eller sent hjem fra skole, er hjemme i weekender eller er ved venner, syntes jeg ikke det er smart.
Men heldigvis kan man bruge de fine funktioner som NBE har givet os, helt som man finder bedst i forhold til eget formål. Det der er godt et sted, kan være skidt et andet.