Stokerforum
Powered by Nature
Velkommen,
Gæst
. Venligst
log ind
eller
registér
dig.
1 Time
1 dag
1 uge
1 måned
Altid
Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder:
Følg NBE Production A/S på
Facebook,
se hvad vi laver
:-)
Hjem
Hjælp
Log ind
Registrér
Stokerforum
»
Pillefyr
»
Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB
»
Afvejning af piller
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå ned
Forfatter
Emne: Afvejning af piller (Læst 3916 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
N P K
Beta tester
Top of the pop
Respekt optjent: +15/-1
Afvejning af piller
«
Dato:
Jun 26, 2013, 15:37 »
Hej
Jeg har hældt ca 2 dl madolie over mine træpiller det har gjort at 6 min afvejning først steg fra 1150g til 1640g og nu er helt oppe på 1990g er det normalt?
Eller er der noget galt?
Det er et scotte 16 kw med chip 6,82
Logget
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html
noerskov
Top of the pop
Respekt optjent: +4/-1
Sv: Afvejning af piller
«
Svar #1 Dato:
Jun 26, 2013, 16:56 »
Jeg har selv haft en he..... bøvl med uens afvejning og endte til sidst med at tømme pillemagasinet og støvsuge den og til sidst skiftede jeg piller og nu hælder jeg 2-3 deciliter brugt fritureolie på hver gang jeg fylder piller på samtidig skiftede jeg smelteslangen fra den originale til en uoriginal og så var problemet løst den største synder til uens afvejning er smuld eller hvis sneglen er for stejl det kan man dog ikke justere på den sammenbyggede model det kan også være et problem at slangen på de sammenbyggede har let til at lave svanehals men som udgangspunkt er tricket med olie genialt
Logget
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens 3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret
N P K
Beta tester
Top of the pop
«
Svar #2 Dato:
Jun 26, 2013, 17:16 »
Hej
Det er ikke den sammenbyggede model jeg har men fik afvide ved opstartsbesøg at sneglens vinkel var fin
Hvad hjælper det at skifte smelteslange?
Jeg har ingen piller som hænger i slangen
Hvilke piller bruger du?
Jeg bruger selv olimp de brænder fint men der er dog stadig smuld selvom pillerne ikke er de aller billigste
Logget
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
noerskov
Top of the pop
Respekt optjent: +4/-1
«
Svar #3 Dato:
Jun 26, 2013, 17:52 »
Hej du kan ikke sammenligne det med min da min er den sammenbyggede og der er altså ikke meget plads til at få smelteslangen til at gå lige ned uden den bukker de piller jeg brugte var neova piller nu bruger jeg nogen energy piller ude fra skorup træpillesalg de er gode (og så har jeg halvandet tons stampemøllen at kæmpe med at få brændt af) jeg skiftede slange fordi den jeg fik med fyret var en stiv plasticslange der var lappet sammen med isolerbånd og den lavede svanehals kan ikke forstå hvis det skulle være sådan nogen slanger de leverer til et nyt fyr men det var det i mit tilfælde
Logget
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens 3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret
N P K
Beta tester
Top of the pop
«
Svar #4 Dato:
Jun 26, 2013, 19:05 »
Hejsa
Ok den slange jeg har laver overhovedet ingen svanehals den har en fin retning og det er heller ikke i slangen problemet er det er den stigende ydelse på sneglen
Jeg har sorte piller i askeskuffen men det er jo klart hvis sneglen yder mere end den er sat til i autoberegning
Logget
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
Udskriv
Sider: [
1
]