Forfatter Emne: CO2 kvote ønske...  (Læst 7008 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
CO2 kvote ønske...
« Dato: Aug 08, 2013, 15:41 »
Jeg kunne ønske mig at måske admin. eller andre kunne lave en letforståelig service vejledning i hvordan man kan sælge sin CO2 kvote besparelse på det frie marked. Sådan at selv jeg (en lavstammet og enfoldig stakkel), i min uvidenhed ikke var "tvunget" til at sælge til "underpriser" til fx. DONG, NBE (undskyld NBE), Energimidt og div. forhandler etc. hvis man skal have lidt fornuftig ud af sin CO2 kvote besparelse - specielt ved køb og invest. i træpillefyr.   
Mon ikke medlemmer og andre læsere af dette forum kunne hilse et sådan intiativ velkommen. :)

/Frank

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-178
  • Montør NBE
Sv: CO2 kvote ønske...
« Svar #1 Dato: Aug 08, 2013, 15:48 »
Der findes ikke en letforståelig vejledning.
Det er bøvlet og tidskrævende, og der skal store ting til for at det batter noget i udbytte.
Så i bedste fald, brug en energikonsulent, og vær forberedt på at han også snupper noget af kagen.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: CO2 kvote ønske...
« Svar #2 Dato: Aug 08, 2013, 16:04 »
Michael f

Jamen ved du hvad - det er da lige en pensioneret energikonsulent der skal lave sådan en vejledning og poste den her på dette forum.  ^-^

Tja... nogen penge må der altså være i skidtet - ser da der ydes "energitilskud" på op imod 5.000kr hos visse forhandler. ;)

/Frank 

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: CO2 kvote ønske...
« Svar #3 Dato: Aug 08, 2013, 17:23 »
Michael f

Jamen ved du hvad - det er da lige en pensioneret energikonsulent der skal lave sådan en vejledning og poste den her på dette forum.  ^-^

Tja... nogen penge må der altså være i skidtet - ser da der ydes "energitilskud" på op imod 5.000kr hos visse forhandler. ;)

/Frank

Der er nok også lidt "rabat" indregnet i de 5000 kr, - jeg har aldrig hørt om nogen der har fået 5000 kr i Co2 salg ved skift til et pillefyr....

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: CO2 kvote ønske...
« Svar #4 Dato: Aug 08, 2013, 17:52 »
Levi

Du har muligvis ret, men i hvertfald umuligt at gennemskue. Men der foregår helt sikker en del spinfindigheder. Og lur mig om visse forhandler i ly af de rabatter de får fra deres grossister, måske lige får sneget en lille prisstigning ind. Og for lige at runde den af så starter hele det cirkus med at fx. DONG tilbyder visse grossister op imod 5.000kr pr. solgt træpillefyr. Mod at slutkunden overdrager indberetnings rettighederne af CO2 besparelsen til fx. DONG via forhandler og grossister - så meget har jeg da fundet ud af. ;)

Nå men så fik jeg sørme leveret 1 stk. Scotte Mini i morges. Blev vækket ved en helvedes larm i indkørslen. En ulykkelig chaffør var kørt fast med sin eltruck i indkørselen, i et forsøg på at køre pillefyret i ly i garagen for regnvejret. Men med fælles kræfter lykkes det til sidst - kæft det var tungt. ^-^

/Frank

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: CO2 kvote ønske...
« Svar #5 Dato: Aug 12, 2013, 09:50 »
Lige et input.
Som bekendt kan man altid lære nyt. En ting er salg af CO2 kvote besparelse til div. energiselskaber etc (som er lidt øv - prismæssigt). En helt anden ting er salg af den samlede energi besparelse på det frie marked (ved skift fra fyring med olie/gas/koks/kul til biomasse). Her begynder det virkelig at ligne noget og tåler ingen sammenligning med CO2 kvote salg. ;)

/ Frank

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: CO2 kvote ønske...
« Svar #6 Dato: Aug 12, 2013, 16:14 »
Lad os høre hvad du har fundet ud af  :) vi er nysgerrig  :P
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: CO2 kvote ønske...
« Svar #7 Dato: Aug 14, 2013, 22:58 »
Besked til Levi

Nu ved jeg ikke om du har set det, men jeg har sendt en mail til dig med en forespørgelse, måske du vil have den venlighed enten at be -eller afkræfte om forespørgelsen kan lade sig gøre ?

/Frank

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: CO2 kvote ønske...
« Svar #8 Dato: Aug 14, 2013, 23:32 »
Besked til Levi

Nu ved jeg ikke om du har set det, men jeg har sendt en mail til dig med en forespørgelse, måske du vil have den venlighed enten at be -eller afkræfte om forespørgelsen kan lade sig gøre ?

/Frank

Hej Frank, - jeg er ikke nået til din mail endnu desværre, - jeg skal nok svare hurtigst muligt :)

Ring til mig en anden gang hvis det er noget der haster - istedet for at spørge/rykke mig via et indlæg i et forum, - jeg læser mange indlæg - men ikke alle :)
« Senest Redigeret: Aug 14, 2013, 23:38 af levi »

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: CO2 kvote ønske...
« Svar #9 Dato: Aug 15, 2013, 04:13 »
Også forsøgt, men får gerne en venlig medarbejder med høflig besked om at ringe lidt senere. Jeg ved du ofte er en travl mand. Ditto her, det er ikke altid jeg selv har tid til og mulighed for at ringe i arbejdstiden, på de tidspunkter du har træffetid.  ;) Derfor denne lidt usædvanlig fremgangsmåde og ja gu´ haster det... :)

/Frank