Forfatter Emne: Forbedringer på Scotte Mini...  (Læst 4155 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +33/-3
Forbedringer på Scotte Mini...
« Dato: Aug 23, 2013, 08:20 »
Så blev jeg den glade ejer af nyt Scotte Mini 10 kw træpillefyr og det køre bare som det skal.  ^-^

Dog har jeg et lille hjertesuk til producenten NBE. Som bekendt kan et produkt altid forbedres og jeg vil da lige komme med et par forslag - uden det skal opfattes som et surt opstød. ;)

1. I tankens begge sider er der delvis udstandset et par 5 kroner store huller - disse passer ikke helt til hvor der på kedlens side sidder en "varm" kobbermøtrik - faktisk må man udvide hullet med omkring 50% mere til den ene side, for at få plads til møtrik og ledning. Ikke noget stort problem, men kønt er det ikke. (giver det skrevne mening..!)

2. Kunne ønske mig et håndtag monteret på bagerste låge (dæksel) til semirens - har allerede brændt fingerne for første gang. 8)

3. Selve den store toplåge på kedlen, virker lidt ledløs i det - kunne måske være afstivet lidt bedre.

Blot mine 10 cent

/ Frank

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
Sv: Forbedringer på Scotte Mini...
« Svar #1 Dato: Sep 02, 2013, 20:17 »
Lidt mere til udviklingsafdelingen.

Nogle bilister er bekendt med det ubehag, der opstår, når man åbner en tung motorhjelm, der skal løftes med hænderne. Hydrauliske teleskop stænger er designet specielt til at aflaste føreren. Motorhjelmen gå nemt op og holdes sikkert på plads i hævet position. Ved lukning, klikkes motorhjelmen nemt og sikkert på plads igen.

Noget lign. kunne være et stort plus på kedlens toplåge. Har lige opserveret at over tid vil kabler/ledninger, der går i gennem tanken, muligvis lide overlast (endda gnavet over) - når man åbner lågen helt og lader den hvile bagover.

/Frank

PS.
Omtalte kobbermøtrik i et tidliger indlæg er rettelig - nu nok en messingmøtrik. ;)
« Senest Redigeret: Sep 02, 2013, 20:41 af Frank Chr. »

Offline Bjarne Larsen

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +24/-0
« Svar #2 Dato: Sep 02, 2013, 21:09 »
Det er nok noget med penge og gøre  :) det med håndstaget kan du selv nemt klare , det er bare og sætte et på , jeg fandt et fint sort et i silvan , de laver nok ikke noget om på kedllen når der er en ny på vej .
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
« Svar #3 Dato: Sep 02, 2013, 21:21 »
Præcis, gode ideer er der ofte penge i - det var da det du mente ikke, eller hva...  ;) Vi må så håbe at det ikke bliver en mangel på det nye vidunder der barsles med.
Men ja jeg tager lige forbi en hugger næste lørdag og skralder en bil for en "motorhjelms-stang" for det skal jeg i hvertfald have monteret på min Mini.  ^-^

/Frank

Offline Bjarne Larsen

• Top of the pop
« Svar #4 Dato: Sep 02, 2013, 21:30 »
Nu må den ikke være for kraftig så falder låget bare af  ;)
VVB priotering

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
« Svar #5 Dato: Sep 02, 2013, 21:40 »
He he... en manuel gammeldaws "pind" kan helt sikker også gøre det.

Sig mig hvorfor har du ikke batteri på din cykel - så var du fri for et fromt ønske om medvind på cykelstierne - blot en strøtanke ^-^

Offline Bjarne Larsen

• Top of the pop
« Svar #6 Dato: Sep 02, 2013, 22:23 »
Jeg elsker og cykle  :) men det er bare sjovere i ryg vind  :) batterier er snyd .
VVB priotering