Forfatter Emne: Hjælp i Stokerkontrol  (Læst 5764 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasser

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 93
  • Respekt optjent: +0/-0
Hjælp i Stokerkontrol
« Dato: Feb 06, 2008, 19:47 »
Hej. Har fået Stokerkontrol op og køre  :) Jeg savner noget hjælp i de forskellige indtastnings felter, så man f.eks kunne se hvad Min Og Max værdier er. Jeg har læst manualen og kan ikke rigtig finde noget der. Jeg mener at have læst engang at der var noget med at holde "musen over feltet" og så skulle der komme noget. Det er Version 1.50

Mvh Rasser

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Hjælp i Stokerkontrol
« Svar #1 Dato: Feb 06, 2008, 20:43 »
Hej. Har fået Stokerkontrol op og køre  :) Jeg savner noget hjælp i de forskellige indtastnings felter, så man f.eks kunne se hvad Min Og Max værdier er. Jeg har læst manualen og kan ikke rigtig finde noget der. Jeg mener at have læst engang at der var noget med at holde "musen over feltet" og så skulle der komme noget. Det er Version 1.50

Hej Rasser

Du kan holde musen over felterne i opsætningsdelen og få en uddybning af feltet. Det kan man endnu ikke i felterne for opsætningen af selve brænderen. Det skulle gerne komme i version 1.51 som er lige om hjørnet. Her kommer der også enheder på det hele, så det er lidt nemmere at se, hvad det er man sætter.
 
Der kommer nok ikke min/max værdier, da de kan variere lidt fra type af brænder og fra chip version til chip version. Du kan dog være helt sikker på at du nok skal få det at vide, hvis du sætter nogle værdier der ikke er tilladt.

Er der noget bestemt du har spørgsmål til, kan du indtil videre prøve at spørge her.

mvh. Jens
 
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Rasser

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 93
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Hjælp i Stokerkontrol
« Svar #2 Dato: Feb 07, 2008, 13:04 »
Hej Jens. Tak for svaret.
For at starte i den bløde ende hvad er Min og Max tal for Iltforstærkning ?
Når man har en Scotte 16 skal der så indtastes tal for snegleydelse (Gr 6 Min) ?

Mvh Rasser

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Hjælp i Stokerkontrol
« Svar #3 Dato: Feb 07, 2008, 17:38 »
Hej Jens. Tak for svaret.
For at starte i den bløde ende hvad er Min og Max tal for Iltforstærkning ?
Når man har en Scotte 16 skal der så indtastes tal for snegleydelse (Gr 6 Min) ?

Mvh Rasser

Hej igen

Værdierne for forstærkning er 0-99

Vedr. snegleydelse, hvis du kører med autoberegning, så ja skal du sætte den. Bemærk at der er 2 steder at sætte den i StokerKontrol. Under Opsætning->Diverse er det udelukkende en værdi som benyttes i StokerKontrol til at beregne forbruget. I Setup->Forbrug er det den værdi som faktisk benyttes i brænderen til autoberegning. Hvis Opsætning->Diverse->Piller pr. 6 min. holdes tom, benyttes i beregningerne i StokerKontrol blot værdien fra styringen. Grunden til at den er der, er mest for Boink brugernes skyld, de har ikke altid en korrekt værdi, da de ikke kan sætte den direkte, og deres forbrugsberegninger kan så være misvisende.

mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)