Jeg ser nu yderligere en lille ulempe, men det kan være det er fikset, der er sket meget siden V6.

Hvis der sker et eller andet uheld (måske udgange til snegle hænger) og overkog aktiveres, mens der er en masse ild, så stopper pumpen også med at transportere energi væk.
Så sent som i går gik det galt ved mig

men det var helt min egen skyld

Weekend gyser til dem der har tid

Selv i mine smuldfri piller opsamles der over år smuld, da beholderen var ved at være tom, tænkte jeg at det fiksede jeg lige med en god sjat olie. Men nej, det blev noget klistret stads, og beslutningen blev at tømme tank og snegl totalt.
I min gamle 6.09 aktiveres snegl udgangen ved at tage strømmen fra styringen, og så holde op knappen inde mens strømmen tændes. Sneglen begynder at køre "affaldet" ned i en spand.
Jeg kan se baglæns igennem brænderen at der stadig er ild på herden, da fyret jo ikke er stoppet korrekt ned. Aha, tænker den fikse, trækstabilisator drejes til 25pa, så er der jo masser af naturligt træk, og så kan jeg ellers hælde affaldet direkte ned på sneglen i brænderen. Manuel pillefyr

det virkede fint i et kvarters tid.
Så gik displayet ud i styringen "What the fuck" er sikringen i styringen nu sprunget, var min første tanke, men da der blev ro i fyrrummet fra sneglens snurren, og piller der faldt i spanden, kunne man godt ane at noget var ikke som det skulle være.
Om på fronten og checke termometeret, du godeste, den var blæst forbi 120°C fuckfuckfuck er tankerne på nuværende tidspunkt.
De store radiatorer i værkstedet får fuld gas, jeg skal jo bruge noget køligt vand, men jeg løber jo ind i problemet at pumperne ikke kører. Heldigvis er pumperne ikke monteret direkte i styringen, men jeg har sat stikkontakter op der er mærket "fra stoker styring" så frem med en forlængerledning, og i gang med pumperne. Rasle skramle, æv bæv, luft i systemet, udluftning ved fyret klarer den sag, og i løbet af et minut, er hele anlægget tilbage på 60° igen.
Heldigvis er jeg den eneste idiot i DK der kan finde på sådan nogle julenumre
God weekend.... Mvh. Kenneth