Hej Erik,
Med mindre du mangler glas i dine vinduer eller isolering på loftet, så er dit forbrug urealistisk højt.
Årsagerne kan være mange, men kan grundlæggende inddeles i tre kategorier:
- Dårlig forbrænding, så energien i træpillerne ikke udnytte (for lidt luft i forhold til træpiller)
- Dårlig virkningsgrad i kedel, så energien sendes ud i skorstenen (
kan skyldes for meget luft i forhold til træpiller)
- Kæmpe varmetab i huset (dårlig isolering eller meget høj indetemperatur)
Der mangler lidt oplysninger for at kunne placere "fejlen" med sikkerhed

Temperaturen i røgrøret kan være med til at identificere dårlig virkningsgrad i kedlen.
Flowet og returtemperaturen kan være med til at identificere kæmpe varmetab i huset.
Oplysninger om askens udseende i askeskuffen kan være med til at identificere dårlig forbrænding.
Så ville det være fint at vide om du har en velfungerende trækstabilisator i skorstenen.
Hilsen
Michael
Jeg syntes umiddelbart at det er voldsomt at fyret kører 80% lige nu. Typisk ligger det omkring 35-50% hvis du lurer lidt på de forskellige interface som man kan finde på nettet.
Jeg ligger selv på ca. 40% lige nu, og ved erfaringsmæssig at jeg kommer op over 80% på de koldeste dage.
Hvis dit fyr kører 80% af 16kw lige nu, så er jeg bange for at du kommer til at mangle varme når det bliver rigtig koldt. Så vil jeg lige som Steffen anbefale dig at ændre fyret til 20kw. Pilleforbruget skulle gerne være det samme uanset om fyret er justeret til 16 eller 20kw det er bare lidt grovere i trinnene da 1% jo så er 0,2kw i stedet for 0,16kw
Jeg syntes dog bare det er temmelig meget energi du bruger til 220m2 
Kenneth
Enig - kan dog ikke helt se hvor problemet ligger :-(