Forfatter Emne: På forkant?  (Læst 2978 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline nes

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +5/-0
På forkant?
« Dato: Jan 06, 2014, 21:27 »
Hej Forum
Jeg haft et supervelfungerende fyr kørende i mere end 6 år (biocomfort 20kW hed det dengang) Sidder på en Roca-kedel (suk - men har endnu ikke taget mig sammen til udskiftning) ingen problemer bortset fra en lyn-skadet styreboks - men det klarede forsikringen -
Nå - spørgsmålet går på at jeg jo vel snart kan forvente at noget skal udskiftes :)...  Hvor længe kan man forvente at sneglmotoren holder - bør man have en ny liggende - hvordan med blæser?  Og hvordan afgør man hvilken type de forskellige dele er -

Har skiftet el-tænder 3 gange på 6år - er det ikke usædvanligt (godt altså  :) )

Nå det var bare sådan nogle aftenovervejelser - skidtet bryder jo sikkert sammen en frostkold nat hvor man mindst venter det ...   Hvad gør I - har I et helt fyr liggende parat som reservedele for alle tilfælles skyld

Hilsen NES

Offline Hugo

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +7/-3
  • Woody-skotte 10Kw ,Opop kedel 20
Sv: På forkant?
« Svar #1 Dato: Jan 06, 2014, 22:32 »
Jeg har samlet en nød kasse der indeholder :fotocensor , tænder, smelte slange, motorprint ,kondensator , gearmotor,blæsermotor og en brugt 6.xx styring, måske lidt overdrevet   ;D  men hader at være uden varme en kold vinter weekend
« Senest Redigeret: Jan 06, 2014, 22:33 af Hugo »

Offline scottedor

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +28/-4
« Svar #2 Dato: Jan 06, 2014, 22:42 »
jo det er rigtig godt .jeg har kørt scotte 16 kwh på DOR 24 kedel i 7år har skiftet en kondensator ved begge snegle men har også  skiftet2 intern sneglemotor for andre.der har kørt kortere ligeledes et par blæsere kun fordi de begyndte at støje lidt biocomfort,voody ,og scotte de nye NBE brændere er også den samme det er kun styringen til forskel de er kun forskel på stikketmed hensyn til at få de rigtige dele henvend dig til forhandleren Hedestoker/jylland .dv center /sjælland,de kan vejlede dig de ved hvad de har med at gøre. mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline nes

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +5/-0
« Svar #3 Dato: Jan 08, 2014, 18:52 »
Tak for svar  :)

Offline Rikke, Fyn

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +2/-3
« Svar #4 Dato: Jan 08, 2014, 20:52 »
øhh skulle der stå en advarsel et sted mod at anskaffe sig et pille fyr om man ikke er totalt handy og ganske opsat på at kunne selv samle og skille det ad?

jeg har altså ikke nogen intentioner om at tilbringe en weekend i kælderen for at lave fyr. Så sætter jeg hellere fut i brændeovnen og koger vand i elkedlen og afventer mandag morgen
150m2 hus, brugt 4tons træpiller 1. år
har desuden brændeovn