Utilsigtede situationer er f.eks. kedeltemperatur under 60
oC når man bruger vejrkompensering til at
sænke kedeltemperaturen, eller begrænsning af max drifteffekten så kedlen er timer om at komme op i temperatur osv.
Når man som dig kun bruger vejrkompensering til at
hæve kedeltemperaturen, så oplever du ikke sådanne utilsigtede situationer, men hvis du f.eks. også bruger den til at begrænse max drifteffekten, ja så kan du let opleve det

Jeg siger ikke at man ikke skal bruge vejrkompensering, jeg foreslår bare at man bruger det til det oprindelige formål, og det omfatter faktisk det du gør
Hilsen
Michael
At bruge vejrkompensering til regulering af kedeltemperaturen, drifteffekten eller stop på udetemperatur, er ikke optimalt og kan nemt lede til utilsigtede situationer.
Jeg ved ikke hvilke utilsigtede situationer det kan være, men jeg bruger den til at hæve kedeltemperaturen når det er koldt, så standard er 60 grader og ved blæst eller meget koldt er den højere (op til 70 grader). Det virker fint her hos mig. Det eneste problem er svartiden på vejrdata, hvor vind og kan ændre sig meget og forhøjelsen derfor nogen gange slår sent igennem i forhold til vinden.
Og enig, kedeltemperaturen skal ikke sænkes fordi man bruger vejrkompenseringsfunktionen, uden at installere en shuntventil til formålet.