Forfatter Emne: Åben ekspansionsbeholder der drypper  (Læst 6970 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Troest12

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Åben ekspansionsbeholder der drypper
« Dato: Jun 23, 2014, 21:04 »
Hej alle her inde.
Vi har fået nye radiatorer på 1 sal, så nu er der 5, hvor der før var  2. De er alle 5 tilsluttet sammen sted, lige neden under den åben ekspansionsbeholder ( der var de 2 også tilsluttet ) øverst oppe på loftet. Efter monteringen fungerede det hele fint, men nu 2 mdr. efter er vandet begyndt at dryppe, med vand ud af overtryksrøret.
Jeg har tjekket, at der ikke sendes vand ind, via påfyldningshanen.
Hvis jeg lukker de kuglehaner, der er på frem og retur op til 1 sal og ekspansionsbeholderen, stopper det med at dryppe.
Har talt med min vvs mand, der mener at det kan være en hæver effekt som er sat igang. Har efterfyldt, med vand et par x
Er der nogen som har oplevet lignede ?
Med venlig hilsen
Trøst

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Åben ekspansionsbeholder der drypper
« Svar #1 Dato: Jun 24, 2014, 17:07 »
Hej
Normalvis laver man en "hævertbryder" på den åbne ekspansion, ved du om der er det.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Åben ekspansionsbeholder der drypper
« Svar #2 Dato: Jul 03, 2014, 14:38 »
når du har din eksp.beh. tilsluttet lige før radiator må man gå ud fra at pumpen er på returen,hvis du lukkede 2 ventiler (iøvrigt ulovligt. der må ikke være ventiler mellem kedel og eksp.beh.og røret stigende min. vandret fra kedel til eksp.beh) se så om trykket stiger i kedlen, så har du sikkert en vv.beh. der er utæthed mellem radiatorvand og brugsvand hvis ikke kan din eksp.beh. sidde for lavt eller være blevet for lille med de 2 nye radiatorer. mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline DenHalve

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 187
  • Respekt optjent: +5/-4
  • Vil så gerne hjælpe, men !
Sv: Åben ekspansionsbeholder der drypper
« Svar #3 Dato: Jul 03, 2014, 16:05 »
3 radiatorer mere betyder mere vand der udvider sig når det bliver varmt - har du større temperaturudsving på kedeltemperaturen nu - f.eks. slukket fyr en del af tiden ?
mvh.
Jørn
136 m2 opvarmet
Forventet forbrug 5 T.
16 kw Opop V. 7
300 L VVB.
Solvarme 30 rør.
Fyr online : http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=jhschmidt