Forfatter Emne: Reversering af muldvarp vacumtransport  (Læst 22857 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Reversering af muldvarp vacumtransport
« Svar #15 Dato: Sep 01, 2014, 18:41 »
Hvis det ikke virker har man vel 2 års reklamationsret!
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline dannidines

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 236
  • Respekt optjent: +18/-4
    • dannidines_rtb på stokercloud
Sv: Reversering af muldvarp vacumtransport
« Svar #16 Dato: Sep 05, 2014, 04:12 »
Daws knægte.

Travlt a h til så jeg har ikke fået svaret.

Brøns.... Gu vil jeg ej :-)  jeg har betalt for den så skal den også virke !!!! og hvis jeg lægger en snegl i bunden så skal jeg lave skrå sider.. ikke noget problem men jeg kan have 3 tons nu men det så kan jeg jo kun have 1 1/2 - 2 t bagefter.. + jeg skal skrotte en mulvarp og købe en snegl ... Hvem betaler for det ?
Scotte..
Har skrevet til RC elektronik og nu må vi se hvad han vender tilbage med..
Jeg er så træt af at have brugt mange penge på noget som er noget skrammel og ikke fungerende.
Ville så gerne have set det nye system Jannich har lavet men kan ikke få udgangs tilladelse i weekenden...

Hej Lamborg,

Ekoheat's Ekosupply er pillesug med mulvarp (som vores) men det skifter netop kørselsretning for at modvirke snogning/tilt... Kan vi ikke finde en venlig forumbruger her/stokerpro med sådan system? Så kunne det evt. lures der hvordan det er lavet der... (mulvarpen er næsten magen til...)

RTB 10kw
220kg magasin, udvidelsesprint & iltstyring
trådløs rumtermostat
Vejrkompensationskreds
3-vejs VVB prioritering
NBE PELVAC pilleflytning (gl. model med blå styring :( )
90 NBE vacuumsolfanger rør (3x30 manifold)
500L NBE beholder

Varmt vand, rigeligt og piller, ca. 3-3,5 tons/år på 240m2 anno 1966 m. 48mm 3-lags superlavenergi vinduer og 300-350mm stenuld på loftet

3kw solcelleanlæg - på gl. nettomåler ordning, jeg skulle ha' købt større  anlæg inden den mulighed lukkede :)

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Reversering af muldvarp vacumtransport
« Svar #17 Dato: Sep 09, 2014, 07:39 »
hej Danni.
Jow det var måske en god ide.. Men jeg er måske ikke så velset hos ekofolket  efter et par af de hæftige diskukristiansen  på stokerpro. Nå men jeg har ikke hørt fra elektronik gutten..... men nr 1 var nu også en svirvel til slangen og el ..
Jeg har snart prøvet alt muligt så jeg er ved at løbe lidt sur i det...
OG jeg har ikke tid til at rode... arbejder 36 timer i døgnet og så er jeg endda på pension.... :-)
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Reversering af muldvarp vacumtransport
« Svar #18 Dato: Sep 09, 2014, 08:00 »
bare lige for at vise hvad jeg kæmper med.... Det tod mig ½ time at grave den op... det var fordi det skulle være nemmere at jeg købte anlægget.... :-)
Jeg har delt siloen op i små for måske var den for stor men det er et fedt .. nu er det bare bøvlet at fylde den ...For det meste graver den sig ikke ned men vælter bare efter 4-5 drej ....
Tror jeg skriver til Jannich via NBE support og håber han går ind i nogle forsøg på at få det til at virke... Kan ikke gå til sælgeren mere pga af omstændigheder...
« Senest Redigeret: Sep 09, 2014, 08:23 af Lamborg »
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline mbangsoe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 256
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Reversering af muldvarp vacumtransport
« Svar #19 Dato: Sep 09, 2014, 18:15 »
Hvor ser det da også træls ud, Claus..

Jeg må indrømme, at jeg som det allerførste, da jeg begyndte at kigge på sugesystemer, tænkte, at den muldvarp da må tvinde slangen helt tosset. Der blev så af diverse folk sagt, at det ikke var noget problem. Jeg var dog ikke overbevist, og inspireret af NBE's system til forrige års åbent hus, så lavede jeg en vandret snegl, hvorfra jeg så sugede med min cyklon.

Jeg har i øvrigt ikke skrå sider i min  silo, og fejer bare de sidste piller henover sneglen, så kan jeg faktisk få rummet næsten helt tømt.

Jeg eksperimenterede også med at sætte en rystepudser på sugeslangen, og helt undlade sneglen. Det virkede faktisk også. Der skal jo bare "pæres" lidt til pillerne - af en muldvarp, en rystepudser eller en snegl - så bliver de suget op.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs*
Trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Offline J-B

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 157
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Reversering af muldvarp vacumtransport
« Svar #20 Dato: Sep 09, 2014, 19:11 »
Hej Lamborg.
Hvad med at prøve en lowtech forsøg?
Hvis du sætter muldvarpen på en plan flade, så sætter du 2 til 4 stk. fladjern på ca. 10-15 cm. fast på yderdelen, så der skal mange flere kræfter til at vride den rundt.
Det virker som om at inderdelen der drejer rundt, har alt for meget modstand i pillerne, det kunne være en løsning.
For ikke at begynde at bore eller svejse i dyret, så sæt flapperne fast med svejsetænger, der er spændt så hårdt som mulig.
Hilsen J-B.


Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Reversering af muldvarp vacumtransport
« Svar #21 Dato: Sep 15, 2014, 07:26 »
har så hamrende hunde travlt med alt andet :-) nogen der kan låne mig 8 timer i døgnet !!! 24 er ikke nok !!!!

Nå men jeg har prøvet at spænde noget på mulvarpen men den er hamrende stærk så den virder bare længere oppe .. Hvis jeg holder den skal jeg virkelig have ved... NBE laver ikke noget der ikke har kræfter :-)
Har intet hørt fra min elektronikgut så jeg har sat knægten i gang men han er ligesom sin far ... Gang i 100000000 ting !!! men han får vel tid på et tidspunkt :-)
Brøns ... jamen jeg gider ikke gå at feje og nu har jeg jo mulvarpen og den har kostet så skal den sgu også virke :-)
Nogen der kan forklare hvad Jannich`s ny transportsystem gik ud på nu hvor jeg glippede åbenhus...
« Senest Redigeret: Sep 15, 2014, 07:27 af Lamborg »
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Reversering af muldvarp vacumtransport
« Svar #22 Dato: Sep 15, 2014, 12:51 »
De erfaringer jeg har haft med systemet, har også været at slangen snoede sig helt tosset... men at det ikke gjorde noget før den væltede muldvarpen. Jeg har så fundet ud af at det var en rigtig stor hjælp at spænde noget tungt i begge sider af muldvarpen.. helt nede ved det rotoren. Det gør at den ikke har magt til at vælte sig selv, fordi tyngdepunktet ligger meget lavere.

I øvrigt er den lavet til big-bags, og mit gæt er at den fungerer glimrende i en big bag, men at den giver problemer i et stort magasin.
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Reversering af muldvarp vacumtransport
« Svar #23 Dato: Sep 16, 2014, 07:08 »
Hej martin..
Nej den er ikke bygget til BIG bag men til silo http://www.nbe.dk/produkter/vakuum-transport.html og nej det er ikke kun fordi den vælter, for når den snor slangen slår den knæk og lukker derfor for gennemgangen også selvom den er total begravet i piller derfor vil vægte på siden ikke gøre nogen forskel.. Når man snor den op og sætter den ned igen går der 3-5 gangen inden den enten løfter sig ud af pillerne eller slår knæk og går i alarm..
Jeg er lidt gnatten efterhånden for jeg skal stå nede og arbejde med den mens den fylder siloen og det var jo slet ikke meningen.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline lnlaursen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 16
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Reversering af muldvarp vacumtransport
« Svar #24 Dato: Nov 30, 2014, 21:49 »
Er du kommet videre i projektet lamborg? For mit system gør nøjagtig det samme,har endda fået en "ny type" slange som skulle være bedre.... Men nej.. Ydermere er min støvsuger lige stået af-et år gammel