Forfatter Emne: Hjælp mit fyr går i stå..  (Læst 2757 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline NSA42

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Hjælp mit fyr går i stå..
« Dato: Aug 27, 2014, 21:36 »
Jeg har lige brug for et godt indspark her....

Jeg har en Biosol kedel fra Kjærsgaard med en Iwabo S1 brænder på. Jeg har her på det sidste oplevet at vågne op om morgenen og så er mit fyr gået ud og kedeltemperaturen er nede på alt "koldt brusebad".

Jeg er lige kommet hjem her til aften, og så var problemet der igen. Åbner fyret og så ligger den en hel del nye træpiller i herden, der helt tydeligt ikke har været antændt. Lukker fyret og så starter det igen og kører....

Jeg har renset und alles over alt inkl fotocelle.

Er der nogen der har en ide?

Offline Ole S

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Hjælp mit fyr går i stå..
« Svar #1 Dato: Aug 27, 2014, 22:32 »
Hej
Jeg kender ikke dit anlæg, men jeg har den idé at forbruget er så lavt lige pt, at fyret enten når en maks temp. og lukker ned på en måde, eller kører ved så lav ydelse at den ikke kan holde gang i sig selv.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Hjælp mit fyr går i stå..
« Svar #2 Dato: Aug 28, 2014, 05:42 »
Hej,

Iwabo S1 er en traditionel ikke modulerende brænder, med et " simpel" (skal ikke misforstås) funktionsprincip.
Den indstilles én gang til en specifik drifteffekt i området 10-20 kW og kører så start/stop drift ligesom et oliefyr.
Det betyder langt flere optændinger, og noget tyder på at el-tændingen enten er ,eget slidt eller misjusteret.
Jeg tror det bedste du kan gøre er at kontakte Kærsgaard.

Hilsen
Michael

Jeg har lige brug for et godt indspark her....

Jeg har en Biosol kedel fra Kjærsgaard med en Iwabo S1 brænder på. Jeg har her på det sidste oplevet at vågne op om morgenen og så er mit fyr gået ud og kedeltemperaturen er nede på alt "koldt brusebad".

Jeg er lige kommet hjem her til aften, og så var problemet der igen. Åbner fyret og så ligger den en hel del nye træpiller i herden, der helt tydeligt ikke har været antændt. Lukker fyret og så starter det igen og kører....

Jeg har renset und alles over alt inkl fotocelle.

Er der nogen der har en ide?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html