Forfatter Emne: Kommende køber af Boink Comfort 16 kw nogle gode råd?  (Læst 3086 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Eddy

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Jeg står overfor at skulle anskaffe mig en Boink Comfort 16 kw med PC interface, til erstatning for min gamle Salamander brændekedel. Nogle gode råd eller advarsler inden jeg skriver checken? Jf. forhandleren skulle det være lige til at skifte over da jeg i forvejen har en cirkulationstank (600 ltr.) som forsyner huset (175 m2) med varme og som varmer vandet i varmtvandebeholderen op. Er ren jomfru på dette område da jeg er flyttet fra lejlighed i hus, men jeg har jo så heldigvis kunne gå på forum og læse gode råd. Har sjældent set nogle folk som er så dedikerede som Pillefyr folk (ikke er rigtigt ord).

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Kommende køber af Boink Comfort 16 kw nogle gode råd?
« Svar #1 Dato: Aug 18, 2008, 16:58 »
Jeg står overfor at skulle anskaffe mig en Boink Comfort 16 kw med PC interface, til erstatning for min gamle Salamander brændekedel. Nogle gode råd eller advarsler inden jeg skriver checken? Jf. forhandleren skulle det være lige til at skifte over da jeg i forvejen har en cirkulationstank (600 ltr.) som forsyner huset (175 m2) med varme og som varmer vandet i varmtvandebeholderen op. Er ren jomfru på dette område da jeg er flyttet fra lejlighed i hus, men jeg har jo så heldigvis kunne gå på forum og læse gode råd. Har sjældent set nogle folk som er så dedikerede som Pillefyr folk (ikke er rigtigt ord).

Hej Eddy,

Godt råd...
...fin dig en hobby, hvor du kan bruge den tid du sparer på ikke at skulle fyre i brændekedlen, og de penge du sparer på ikke at opvarme med olie eller gas  :D :D :D.

Spøg til side...
...sørg for at få monteret en trækstabilisator i din skorsten, hvis du ikke allerede har en (hvis du er i tvivl om hvad det er, så kik her http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=526.msg2755#msg2755).

Din akkumuleringstank (cirkulationstank) har du ikke brug for med til pillefyr, men den gør heller ikke nogen skade  ;).

Hilsen
Michael

(skiftede selv fra brændefyr til pillebrænder for mange år siden og har ikke fortrudt  ;D)
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline thoken

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 85
  • Respekt optjent: +3/-3
Sv: Kommende køber af Boink Comfort 16 kw nogle gode råd?
« Svar #2 Dato: Aug 18, 2008, 18:21 »
Jeg står overfor at skulle anskaffe mig en Boink Comfort 16 kw med PC interface, til erstatning for min gamle Salamander brændekedel. Nogle gode råd eller advarsler inden jeg skriver checken? Jf. forhandleren skulle det være lige til at skifte over da jeg i forvejen har en cirkulationstank (600 ltr.) som forsyner huset (175 m2) med varme og som varmer vandet i varmtvandebeholderen op. Er ren jomfru på dette område da jeg er flyttet fra lejlighed i hus, men jeg har jo så heldigvis kunne gå på forum og læse gode råd. Har sjældent set nogle folk som er så dedikerede som Pillefyr folk (ikke er rigtigt ord).


Hej Eddy!
Tillykke med beslutningen. Du har valgt et fyr der er en hurtig genvej til en god besparelse!
Da fyret kører modulerende drift(prøver at tilpasse effekten til det aktuelle forbrug), og kan køre langt ned idrift, og selv tænde op har du ikke brug for din akkumuleringstank.
Et godt råd? Tja, hav evt. en ekstra eltænder liggende i fyrrummet!
Held og lykke med boinkèn!

mvh thoken
scotte/dor 10kw, trækstabilisator, stokerkontrol, alpha pro pumpe, 140 m2 hus