Hej der ude, håber der er nogle kan hjælpe med den her..
Jeg har fået et bs1016 med semirens og 16kw brænder, som er blevet monteret og startet op i sommers, har da primært kørt vvb uden større problemer.
Måtte dog indstille blæser tal noget lavt og der var problemer med at det kunne lugte lidt af brændt træ i fyrrummet, grundet kondens i røgrøret

åbnede jeg bypassen helt og hævede røgtemp fra ca.62-72 grader, dette var dog ikke helt nok men fik derefter isoleret røgrøret mellem kedel og skorsten, dette var så nok og den brændte lugt var også væk.
Nu har jeg så haft varme på i en 10dage, og kunne til min skræk se i dag at røgrøret var gået fra lys brun partikler, til en kulsort hård belægning i det meste af røret, rensede derefter kedlen og kunne se en lignende belægning "dog ikke så slemt" i brændkammeret på siden hvor pille brænderen rager ind, ellers ikke, og synes egentlig også at det er begyndt at lugte lidt af brændte piller igen.
Er der nogen der har et forslag til hvad problemet er, tænker selv om skorstenstrækket måske er for dårligt, over vejer at tage semirensen ud