Forfatter Emne: Har lige fået mig et MGM comfort lux 15 - og er glad :)  (Læst 19374 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Højhus

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Så har vi endelig fået startet vores nye pillefyr op. Eller for 14 dage siden....

Når jeg siger endelig, er det ikke fordi der har været problemer med fyret, det har blot taget lang tid at få lavet fyrrum osv.

Alt kører som forventet helt af sig selv.
Da vi startede op, slog det fra pga. af en overkogssikring og Karsten kom som lovet med det samme - selvom det var lørdag eftermiddag.
Efter at vi havde fået luftet ud i systemet, hvilket hverken var Karsten eller fyrets skyld kørte det bare derud af.

Nu han alligevel var på adressen, lavede han lidt finjusteringer og fik en kop kaffe.
Så kæmpe thumps up her fra.

På et tidspunkt bliver der også bygget en 7 ton silo på som også skal styres af fyret, men mere om det senere.

Så nu håber jeg jo blot på at kunne komme med et indlæg om silo opbygningen og en rapport om årets forbrug om et års tid.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Har lige fået mig et MGM comfort lux 15 - og er glad :)
« Svar #1 Dato: Okt 29, 2014, 02:19 »
Der er vist kun en ting at sige..

Hjertelig tillykke men den lille ny  :) og velkommen i pille verden.

Hilsen Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Meier

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Har lige fået mig et MGM comfort lux 15 - og er glad :)
« Svar #2 Dato: Nov 09, 2014, 22:26 »
..spiste han pizza ??   ;D .. Jeg har lige fået en MGM junior...køre også bare ....

Offline kosmic

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Har lige fået mig et MGM comfort lux 15 - og er glad :)
« Svar #3 Dato: Dec 07, 2014, 14:47 »
Vi har også fået installeret sådan en. Det passer sig selv i langt højere grad end den gamle Gejs 100 % manuelle.
I starten gik sneglen dog fast nogle gange, men Karsten har udskiftet den så den kører fint nu.
Imidlertid har jeg haft tre tilfælde af "Ignition error" efter selvrens.

Karsten uploadede den sidste SW version, men jeg kunne godt tænke mig at fyret ville prøve at genstarte 2-4 gange efter "Ignition error", da jeg hver gang har oplevet at den godt kan komme i gang efter et par forsøg. Mon man kan foreslå det til programmøren?

En anden ting. Mit fyr har et ekstra magasin nittet på, så jeg kan have den dobbelte mængde piller klar. Jeg har bare oplevet nogle gange at pillerne ikke løber tilstrækkeligt fra sidebeholderen og over i sneglehullet. Jeg har gået og funderet over en teknisk løsning, som skulle "røre i sovsen", men lige nu kan jeg ikke stole på ekstrabeholdningen.
Mit fyr er med manuel rensehåndtag, men jeg regner med at opfinde en mekanisme, som skal kunne hive i håndtaget med jævne mellemrum.

Jeg mangler i øvrigt et diagram over printet, eller i hvert fald over tilslutnings terminalerne. Jeg har koblet et netværkskabel til min computer, men vil også gerne på nettet så jeg kan logge mig på med mobilen. Nogen der har erfaringer med et?

Men bortset fra det - - så kører den sgu godt!  :-)

Offline chri157i

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Har lige fået mig et MGM comfort lux 15 - og er glad :)
« Svar #4 Dato: Apr 09, 2015, 11:41 »
Lidt gammel tråd, men vil ligeledes gerne have et MGM-Comfort Lux 15KW pillefyr, og ville gerne vide om Karsten som i henviser til er en forhandler:-)?

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Har lige fået mig et MGM comfort lux 15 - og er glad :)
« Svar #5 Dato: Apr 09, 2015, 17:57 »
Det er han  ^-^
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline jens.a

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Har lige fået mig et MGM comfort lux 15 - og er glad :)
« Svar #6 Dato: Sep 03, 2015, 14:34 »
Hej, er i stadig glade for jeres fyr? Har der været problemer? :-)
Mvh.
Jens.

Offline Højhus

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Har lige fået mig et MGM comfort lux 15 - og er glad :)
« Svar #7 Dato: Apr 09, 2016, 11:12 »
Jeg har ikke været herinde i MEGET lang tid - men det skyldes bare at fyret bare kører og passer sig selv.
Askeskuffen skal tømmes for hver ca 4 ton piller, jeg plejer bare at vente til den stopper pga rensefejl, så ved jeg at den er fuld.
Det tager så et par minutter at tage den af, proppe den i en sæk og vende det hele på hovedet.

Efter 1 1/2 år meldte den optændingsfejl - da jeg ikke har fået renset fyret tænkte jeg at det nok var det den trængte til.
Jeg åbnede lågen og tog brænder røret ud, ganske rigtigt var hullerne tilstoppet.
Karsten har lavet en video hvor han prikker hullerne ud med en skruetrækker og børstede med en stålbørste, så det prøvede jeg.
Det holdt så 1/2 - 3/4 år hvor den igen meldte optændingsfejl.
Jeg tog den ud igen og tænkte at hullerne nok skulle gøres bedre rent, så denne gang tog jeg en boremaskine med et 4 mm og et 5 mm bor og borede alle hullerne op til original størrelse og smed en stålbørste på boremaskinen - det virker til at fungere rigtig godt og var hurtigere end skruetrækker versionen. :)

Det næste projekt må være at lave en 8 ton silo på loftet - fyret er forberedt til at kunne styre en ekstra snegl og ikke mindst en tom melder i den store silo således at den selv bestiller nye piller via en mail, se det kan jeg godt lide.

Alt i alt er vi meget meget glade for at have valgt et fuldautomatisk fyr hvor service af det kan holdes på 15-20 min årligt.

Handel, service og hjælp fra Karsten har været i helt i top og kan varmt anbefales.
« Senest Redigeret: Apr 11, 2016, 20:27 af Højhus »

Offline Højhus

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Har lige fået mig et MGM comfort lux 15 - og er glad :)
« Svar #8 Dato: Apr 11, 2016, 20:27 »
Kunne se at det kun var toppen af min besked der var kommet igennem sidst, så har lige skrevet det igen.

Offline jens.a

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Har lige fået mig et MGM comfort lux 15 - og er glad :)
« Svar #9 Dato: Apr 13, 2016, 19:40 »
Det lyder til at spille optimalt. Jeg hører også kun godt om Karsten :-)

Offline salts

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Har lige fået mig et MGM comfort lux 15 - og er glad :)
« Svar #10 Dato: Maj 26, 2016, 16:23 »
Vi har også lige købt sådan et fyr, og jeg sidder lige og tænker på om det er adskilt når det kommer, da fyrets bredde og dybde er Jo for stort til at komme ind af døren . Vi skal også først have lavet en del i vores bryggers før vi kan få det op at køre.