Forfatter Emne: hej låget på stokeren lukkede ikke helt tæt så jeg fik en tilbage braning  (Læst 12472 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gpsmedie

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Kan jeg bruge kulsyre så jeg slipper for at tømme siloen da jeg lige har påfylt 400kg og vil det i så fald fortrænge i gen så jeg kan bruge pillerne i gen

Offline Hugo

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +7/-3
  • Woody-skotte 10Kw ,Opop kedel 20
Kulsyre er kulde og bruges for at køle en brand ned og afskære ilten , ild i træpiller gløder og kan kun slukkes med vand .
Få styr på anlægget og sikkerheden , mangler der ikke en syr ventil ?

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
mangler der ikke en syr ventil ?

Det kommer an på alderen på anlægget, jeg havde ingen på mit gamle TwinHeat.

Det resulterede også i tilbagebrand, fuck noget lort. Jeg burde nok have ringet til brandvæsenet, men jeg valgte at fikse det selv. Der var et par hundrede kg i siloen, jeg hældte vand over men det resulterede i næste problem, der dannes en stor kage af våde piller på toppen men varmen udviklede sig alligevel eksplosivt nede i siloen, jeg prøvede at rode rundt i skidtet men det resulterede i en enorm mængde røg.
Skovl for skovl røg det i en balje med vand :P

Det var en skidt dag for mine lunger. Det er mange år siden, jeg er blevet både ældre og en erfaring rigere. Jeg ville få professionelt hjælp.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html