Efter det vi har set siden i går ville jeg give I 0,02 mere altså 0.18 of så hæve kedel temperaturen 2. Det sidste ville hjælpe shunten lidt med at følge med.
Og hvis Michael f kigger med, kunne du så ikke lige give dit besyv med på kedel temperaturen, da jeg snart ikke kan gennemskue det længere.
Skal en BS1016 køre med 65 eller 70 grader?
Til sidst hrn2, har du shuntføleren siddende uden på returen og hvis ja, er den så ordentligt isoleret. Jeg spørger fordi din shunt slæber meget, jeg har fundet eksempler i din log, hvor den er 7 minutter om at rette returen ind. Dette fremstår meget tydeligt hos dig, da du har store udsving i forbrugt og den jo hver gang er bagefter.
Jeg blander mig så lidt som muligt i en debat der kører så vildt

Det skal forstås meget positivt.
Kedel temperaturen skal være tilpas.
Dvs. høj nok til at man kan holde returen oppe over 55 gr. som kræves i manualen i dette tilfælde.
Normalt kan 10 gr. mere end shunttemperaturen klare dette, men og der er altid en men,
røgtemperaturen skal også være høj nok til at der ikke kommer kondens i røgrør + skorsten, nogle steder

Har man keramisk der kan tåle kondens, er det jo ikke noget man skal stille ind efter.
Er kedlen nu en ældre model uden rensemekanik, ja så er temperatur kravene anderledes

Så hvad der skal være hvad er ikke altid det samme
Derfor er 70 gr. som kedeltemperatur et godt udgangspunkt for en ny kedel med rensemekanik.
Forøgelsen i forbrug fra 65 til 70 gr. er ikke markant, så det er ikke derfor man skal stille om,
men igen er man nørd, og det er der jo mange der kan jeg se

så finder man den temperatur der funger i kedlen.