Jeg har desværre Danfoss connect termostater som gør det samme. Jeg mener desværre da systemet er så fint udenpå og firkantet indeni (mindste justering er 30min, maks antal temperaturer 2).
Hvis det er en anden type du har, kunne du skrue de 2 rum op lidt forskudt (feks. 10min). Så kommer forbruget mere jævnt og faldet måske ligeså. Alternativ var også flowkontrol på ventilerne. Det vil forlænge opvarmningen med en lille smule, men også give en mere jævn varme.
Og jo, noget er galt, hvad står shunten til? det er rigtigt, at den nok ikke kan sænke forskellen meget mere end 10 grader, men den bør ikke følge helt med op når kedlen bliver for varm, så bør den flade ud.
Godaw fyrmester, længe siden
Ventilen til VVB hang, når VVB rammer ønsket temp falder returen nu så der var en bette fejl. Fordi kedeltemperaturen faldt i morges skyldes de automatiske termostater i køkken/alrum hæver temperaturen et par grader. Der sidder 3 af slagsen i rummet. Mht de hakkende kurver synes jeg bare den plejer at køre mere "glidende" men måske min fremskredne alder giver problemer med hukommelsen 
Jeg synes du det ser fint ud... At den hakker lidt gør ikke det store i forbrug.. Det der med rene lige kurver er vist bare en sag for nørder og at du har hak i kurver betyder jo bare at varmebehovet svinger meget i øjeblikket ,desuden er ikke noget bevis på at det øger forbruget .
At din retur følger din kedeltemp er der da ikke noget underligt i det skal den da. Ellers er der da noget helt i skuret og at den ikke skulle regulere ordentligt er vist et gæt . Hvis din kedeltemp gør som den gør kl 0500 og dykker til 46 gr ( VVB ?)så er der ikke meget at blande i din retur for at hæve den. Ok måske ligger den et par gr over det den gør fra anlæg ,det kan man jo ikke se med mindre man også har en måler før shunt ,men den vil da stadigvæk følge din kedel..
Faktisk burde føler sidde før shunt . Det nytter jo ikke noget at du tror dit anlæg kører som en snor hvis det er falsk pga shunten.