Forfatter Emne: Zibro Aida pilleovn  (Læst 7524 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline peteraj

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 28
  • Respekt optjent: +0/-0
Zibro Aida pilleovn
« Dato: Dec 06, 2014, 18:33 »
Hej,

  Må det være mig tilladt, at stille d'herrer (og damer!)et spørgsmål om pilleovn i dette forum, eller findes der bedre steder? En af mine gode kammerater, har en Zibro Aida, der nægter at starte op! Den ventilerer fint, men snegler ikke piller ind! For et års tid siden, fik han skiftet motoren, kan det være den er stået af igen? eller er der andre ting han kan checke? Han har renset sneglen, for at udelukke at der skulle være noget der sad i klemme.

Alle gode råd modtages med kyshånd!

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
Peter
10 kW Scotte på BlackStar20S
Opvarmer 170 km2 i 2 plan
Trækstabilisator
Stokerkontrol

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Zibro Aida pilleovn
« Svar #1 Dato: Dec 06, 2014, 19:50 »
Hej Peter,

Uden et el-diagram over styringen kan det være svært at rådgive, men jeg ville jo nok måle om der kommer spænding til sneglmotoren når den skal starte op.

Kommer der spænding men motoren drejer ikke, kan det skyldes at sneglen er blokkeret eller at motoren ikke har kræfter nok/er i udu.
Kommer der ikke spænding til motoren, må det være styringen eller et parameter der er fejl på.

Hilsen
Michael


Hej,

  Må det være mig tilladt, at stille d'herrer (og damer!)et spørgsmål om pilleovn i dette forum, eller findes der bedre steder? En af mine gode kammerater, har en Zibro Aida, der nægter at starte op! Den ventilerer fint, men snegler ikke piller ind! For et års tid siden, fik han skiftet motoren, kan det være den er stået af igen? eller er der andre ting han kan checke? Han har renset sneglen, for at udelukke at der skulle være noget der sad i klemme.

Alle gode råd modtages med kyshånd!

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
Peter
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html