Forfatter Emne: Opdatering fejler?  (Læst 8738 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline oz

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 72
  • Respekt optjent: +0/-1
Opdatering fejler?
« Dato: Okt 25, 2008, 20:04 »
Hej

Har lige installeret stokerkontrol og syntes det gør livet meget nemmere..

Jeg har dog tre hurtige spørgsmål..

1. Er jeg den eneste der oplever at når jeg vil opdatere nogle værdier, så kommer der er pop up med beskeden. "Værdien blev desværre ikke opdateret. Prøv igen senere."
Som regel er værdien så alligevel opdateret, det er da lidt mærkeligt...

2. Min forbrugsgraf i livedata og forbrugsgrafen stand alone er tomme, men den tæller piller forbruget kan jeg se i drift?

3. Udtræk af data, de driftsdata der gemmes kan man lave et udtræk af dem? Ligesom en kommasepareret fil??

Håber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe =)

Mvh Otto
Opvarmer ca. 150 m2 (stueplan og 1. sal)
Woody 16 KW - V.10 - OPOP 418 H kedel
Årsforbrug ca. 6 - 7 ton.
http://stokercloud.dk/dev/oz.html

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Opdatering fejler?
« Svar #1 Dato: Okt 25, 2008, 21:19 »
Hej Otto

Har du opdateret til den nyeste version? Den hedder 1.6 pt. Hvilken chip version har du i fyret og hvilken model er det? Og hvilket operativ system kører du?

1. Er jeg den eneste der oplever at når jeg vil opdatere nogle værdier, så kommer der er pop up med beskeden. "Værdien blev desværre ikke opdateret. Prøv igen senere."
Som regel er værdien så alligevel opdateret, det er da lidt mærkeligt...

Der er en mindre fejl i Diverse fanebladet, hvor det kan ske. Hvis du ellers oplever det, så kan det hjælpe at opdatere én værdi ad gangen, det skulle dog ikke være nødvendigt, hvis forbindelsen er i orden. Den nye version 1.7 håndterer dette.. den er lige på trapperne.

2. Min forbrugsgraf i livedata og forbrugsgrafen stand alone er tomme, men den tæller piller forbruget kan jeg se i drift?

Det lyder mystisk. Hvor lang tid har du kørt med den? Husk StokerKontrol som udgangspunkt skal være tilsluttet hele tiden, for at det vil fungere med graferne.

3. Udtræk af data, de driftsdata der gemmes kan man lave et udtræk af dem? Ligesom en kommasepareret fil??

Nej ikke nu - vi har eksperimenteret lidt med noget udtræk, men det er aldrig kommet med officielt, det gør det en dag - der er flere der gerne vil lave lidt statistik i excel e.l.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline oz

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 72
  • Respekt optjent: +0/-1
Sv: Opdatering fejler?
« Svar #2 Dato: Okt 25, 2008, 21:56 »
Har du opdateret til den nyeste version? Den hedder 1.6 pt. Hvilken chip version har du i fyret og hvilken model er det? Og hvilket operativ system kører du?
1. Jeg har indstalleret stokerkontrol version 1.6.
2. Fyret er et ældre gråt scotte anlæg med en opop h418 kedel.
3. Opgraderet styring (woody chip vers. 4.99a).
4. Jeg kører med XP SP2.

Der er en mindre fejl i Diverse fanebladet, hvor det kan ske. Hvis du ellers oplever det, så kan det hjælpe at opdatere én værdi ad gangen, det skulle dog ikke være nødvendigt, hvis forbindelsen er i orden. Den nye version 1.7 håndterer dette.. den er lige på trapperne.
Lyder dejligt glæder mig allerede, er der ikke en beta version ude, kan man teste??

Det lyder mystisk. Hvor lang tid har du kørt med den? Husk StokerKontrol som udgangspunkt skal være tilsluttet hele tiden, for at det vil fungere med graferne.
Har kørt 2 dage og fik en fejl - 411 kg i driftsdata, kunne ikke slette den afinstallerede stokerkontrol igen og mappen, indstallerde en ny ren install. Har kørt 6 timer nu men stadig ingen graf med mit pilleforbrug =(

Nej ikke nu - vi har eksperimenteret lidt med noget udtræk, men det er aldrig kommet med officielt, det gør det en dag - der er flere der gerne vil lave lidt statistik i excel e.l.
Det ser jeg bestemt frem til =)


Mvh. Otto
Opvarmer ca. 150 m2 (stueplan og 1. sal)
Woody 16 KW - V.10 - OPOP 418 H kedel
Årsforbrug ca. 6 - 7 ton.
http://stokercloud.dk/dev/oz.html

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Opdatering fejler?
« Svar #3 Dato: Okt 25, 2008, 22:13 »
Lyder dejligt glæder mig allerede, er der ikke en beta version ude, kan man teste??

Send en mail med dit serienummer til info@stokerkontrol.dk så kan du få åbnet op i download sektionen.

Har kørt 2 dage og fik en fejl - 411 kg i driftsdata, kunne ikke slette den afinstallerede stokerkontrol igen og mappen, indstallerde en ny ren install. Har kørt 6 timer nu men stadig ingen graf med mit pilleforbrug =(
Ok - kan det tænkes du har nulstillet dit forbrug? Så kan det gå lidt baglæns på den dag. Giv den lige lidt mere tid, så skal du nok få forbrugsstatistik.
« Senest Redigeret: Okt 25, 2008, 22:14 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline oz

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 72
  • Respekt optjent: +0/-1
Sv: Opdatering fejler?
« Svar #4 Dato: Okt 25, 2008, 22:19 »
Send en mail med dit serienummer til info@stokerkontrol.dk så kan du få åbnet op i download sektionen.
Det vil jeg gøre, tak for det =)

Ok - kan det tænkes du har nulstillet dit forbrug? Så kan det gå lidt baglæns på den dag. Giv den lige lidt mere tid, så skal du nok få forbrugsstatistik.
Det havde jeg =), jeg giver den lidt mere tid..

Kom nu tilbage til boksning =)

Otto
Opvarmer ca. 150 m2 (stueplan og 1. sal)
Woody 16 KW - V.10 - OPOP 418 H kedel
Årsforbrug ca. 6 - 7 ton.
http://stokercloud.dk/dev/oz.html

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Opdatering fejler?
« Svar #5 Dato: Okt 25, 2008, 22:24 »
Kom nu tilbage til boksning =)

Jamen for hulen - det kan jeg jo ikke nå når folk bliver ved med at skrive  ;D
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline oz

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 72
  • Respekt optjent: +0/-1
Sv: Opdatering fejler?
« Svar #6 Dato: Okt 26, 2008, 00:31 »
Hej Jens

Nu har jeg afinstalleret version 1.6 og installeret version 1.7 beta4, men der er sku stadig ingen forbrugsdata ???

Nogle gode råd?

Otto
Opvarmer ca. 150 m2 (stueplan og 1. sal)
Woody 16 KW - V.10 - OPOP 418 H kedel
Årsforbrug ca. 6 - 7 ton.
http://stokercloud.dk/dev/oz.html

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Opdatering fejler?
« Svar #7 Dato: Okt 26, 2008, 08:00 »
Hej Jens

Nu har jeg afinstalleret version 1.6 og installeret version 1.7 beta4, men der er sku stadig ingen forbrugsdata ???

Nogle gode råd?

Otto

Hej Otto

Måske har du trykket nulstil igår? Så når den aldrig op så den kan lave en søjle. Tjek om det ikke er bedre her til morgen på den nye dag.

Mvh. Jens



Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline oz

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 72
  • Respekt optjent: +0/-1
Sv: Opdatering fejler?
« Svar #8 Dato: Okt 26, 2008, 07:23 »
Godmorgen Jens

Det virker fint i dag =)
Eneste problem nu er, at mit pilleforbrug er forholdsvist højt, men det er jo ikke stokerkontrols skyld  ;D

Otto
Opvarmer ca. 150 m2 (stueplan og 1. sal)
Woody 16 KW - V.10 - OPOP 418 H kedel
Årsforbrug ca. 6 - 7 ton.
http://stokercloud.dk/dev/oz.html