Forfatter Emne: Hjælp mig på Stokercloud  (Læst 8428 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Hjælp mig på Stokercloud
« Svar #15 Dato: Dec 29, 2014, 06:29 »
Ja, jeg regnede med at Andreas, når han havde et ledigt RJ45 stik i computeren, nok kørte trådløst og så har man jo 2 netkort, hvilket vist er næsten standard i dag (eller hvad?).

Jeg ved ikke om Win laver routening eller bare switcher traffikken, men det er en feature i Windows at dele interneforbindelsen, så det regner jeg skam med at de har styr på hvordan de gør, ellers er der vist ikke meget deling over det.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/using-internet-connection-sharing#1TC=windows-7

Det ligner en ren switcning, men sidst i teksten snakker de om at route trafikken, så jeg ved det ikke. Men det skulle ikke kræve ekstra software, bare 2 netkort!

Det er jo også fuldstændig lige meget, Andreas er jo kommet på med sin repeater. Derudover deler jeg selv af princip ikke noget som i min computer, da jeg er af den holdning at det forringer sikkerheden markant.


Hej Sophus,

Man skal lige have PC'en til at "lege" DHCP server og tildele en IP-adresse i et nyt subnet  ;)
...ligesom hvis man sætter en router til en router.
Hvos PC'en skal kunne klare det bliver den så nødt til at have to netværkskort eller noget der kan opdele netværkskortet i to forskelloge subnet  ;)

Hilsen
Michael

Jeg tror nu ikke man skal bruge specielt software, men skal bare dele internet forbindelsen og evt. åbne i firewall.

Men det kræver jo igen at PC'en står tændt og så er det smarte ved de nye styringer jo til at overse, på det punkt.

Det er meget usandsynligt at pc'en virker som router.
...det kan godt lade sig gøre, men det kræver noget speciel software på pc'en.

Styringen skal forbindes til routeren og pc'en skal forbindes til routeren.
Du kan betragte både styringen og pc'en som to pc'ere på samme netværk.

Hilsen
Michael

@zarge, tak. Men sker dette automatisk - ved forbindelse af fyret til internet? Og burde computeren, når den er forbundet til fyr, fungere som router, i det computeren er på nettet.
@Leif P, tak, jeg tror, det må være det samme vi tænker. At computeren fungere som router?
« Senest Redigeret: Dec 29, 2014, 06:41 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Hjælp mig på Stokercloud
« Svar #16 Dato: Dec 29, 2014, 09:28 »
Hej Sophus,

Du har ret  ;)
Bill Gates er kommet længe siden jeg sidst syslede med det han kalder et operativsystem  ;)

Har man to netværkskort i PC'en og en version af windows der understøtter deling af netværk, så burde man kunne få det til at spille.
Jeg er af samme opfattelse som dig, jeg deler af princip ikke noget via PC'en af flere årsager.
For det første fordi PC'en så skal køre hele tiden, for det andet fordi sikkerheden herved forringes og så for mit eget vedkommende fordi jeg kører via en VPN til et formanetværk.

Hilsen
Michael
 

Ja, jeg regnede med at Andreas, når han havde et ledigt RJ45 stik i computeren, nok kørte trådløst og så har man jo 2 netkort, hvilket vist er næsten standard i dag (eller hvad?).

Jeg ved ikke om Win laver routening eller bare switcher traffikken, men det er en feature i Windows at dele interneforbindelsen, så det regner jeg skam med at de har styr på hvordan de gør, ellers er der vist ikke meget deling over det.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/using-internet-connection-sharing#1TC=windows-7

Det ligner en ren switcning, men sidst i teksten snakker de om at route trafikken, så jeg ved det ikke. Men det skulle ikke kræve ekstra software, bare 2 netkort!

Det er jo også fuldstændig lige meget, Andreas er jo kommet på med sin repeater. Derudover deler jeg selv af princip ikke noget som i min computer, da jeg er af den holdning at det forringer sikkerheden markant.


Hej Sophus,

Man skal lige have PC'en til at "lege" DHCP server og tildele en IP-adresse i et nyt subnet  ;)
...ligesom hvis man sætter en router til en router.
Hvos PC'en skal kunne klare det bliver den så nødt til at have to netværkskort eller noget der kan opdele netværkskortet i to forskelloge subnet  ;)

Hilsen
Michael

Jeg tror nu ikke man skal bruge specielt software, men skal bare dele internet forbindelsen og evt. åbne i firewall.

Men det kræver jo igen at PC'en står tændt og så er det smarte ved de nye styringer jo til at overse, på det punkt.

Det er meget usandsynligt at pc'en virker som router.
...det kan godt lade sig gøre, men det kræver noget speciel software på pc'en.

Styringen skal forbindes til routeren og pc'en skal forbindes til routeren.
Du kan betragte både styringen og pc'en som to pc'ere på samme netværk.

Hilsen
Michael

@zarge, tak. Men sker dette automatisk - ved forbindelse af fyret til internet? Og burde computeren, når den er forbundet til fyr, fungere som router, i det computeren er på nettet.
@Leif P, tak, jeg tror, det må være det samme vi tænker. At computeren fungere som router?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html