Med en BS1016 kedel skal du når kedel kun er 50 grader kunne holde hånden på røgrøret så længe du har lyst. Så jeg må antage at kedlen er fuldstændigt sodet til.
Du må have lamellerne op og renset kedlen, og det kan sikkert godt blive svært hvis det hele er groet fast, som det ser ud i forreste kammer.
At strømmen går er vist noget med et sygt timerprint! det skal skiftes eller bare bypasses, så rensen kører direkte på et ur, eller via styringen (der må lige en anden på banen, for der findes ikke en semi rense funktion, men man kan vist bruge en anden funktion til det)
Rens også brænderen og forreste kedelkammer.
Så skal du have afvejet 6min og derefter indstille fyret i 10 - 50 - 100%.
Nå det er klart, lad os så ikke se om den kan følge med!
Har du shunt på fyret? det undrer mig at fyret ikke kan opnå 55 grader som denne skulle være stillet på, da huset jo ikke gerne skulle få fuldt flow før denne begynder at lukke!
ja, der er shunt. indstillet til 55 grader
Pumpe start kunne du måske også stille op lidt op!, det ser ud som om den trækker helt nedefra, jeg ville stille den på 55 eller 60 grader.
Men med de kedelsider du har virker det ikke som om forbrændingen er optimal!
Hvor varm er røgen?, Da du ikke lader til at have føler i, hvor håndvarmt er røgrøret?
Det er lunt, så varmt at det ikke er behageligt at lægge hånden på mere end ca. 7sek.
Kører semirensen, den kan vist godt have sat sig med det du har på kedelsiderne i brænderrummet?
Semi-rensen bevæger lamel-gitteret, ik. Det er ikke sat til. Strømmen går hver gang jeg sætter det manuelt til...
Hvor stejl er sneglen (hvis den er med ekstern silo)?
Sneglen er den der fulgte med BS1016 mini-anlægget. Den bliver dog fyldt op fra en 7 tons silo, der står udenfor :-)