Forfatter Emne: Ingen vedvarende / konstant fyring  (Læst 4048 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 66man

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Ingen vedvarende / konstant fyring
« Dato: Nov 14, 2008, 11:16 »
I april måned overtog vi et lille hus på landet , med et woody fyr. Det kørte prima prima ; så kom sommeren og vi brugte det ikke et par måneder. Opstart var problemløs ligeledes , men pludselig tog pokker ved det og jeg ændrede tilbage til fabriksindstilling , så kørte det bedre.
NU ER DEN GAL IGEN

Når den når drift temp. på 59 , så siger den pause ( som altid ) men den starter ikke igen  ???
Så bliver der koldt i huset på landet  :-\  Så jeg render og genstarter  >:(
Siden fyrets modvilje startede , er asken gået fra fin kaffegrums til alt mellem himmel og jord : sort/grå mel - ubrændte piller - sorte gardintåger - gønne gasser - og så pludselig ren og fin en dag eller 2 i træk - og så ellers bare uren forbrænding igen  :'(  Nå jo og selvfølgelig den fæleste røg afhængig af fyrets humør !!!

Please help !             Og jeg er ikke god til selv det simpleste elektronik :o

Hvorfor og hvordan får jeg fyret til at køre konstant , uden jeg skal genstarte igen og igen  ???
Og naturligvis selve forbrændingens ujævnheder  ???
pfh tak   jan

Offline Kendub

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 310
  • Respekt optjent: +6/-4
    • Data:
Sv: Ingen vedvarende / konstant fyring
« Svar #1 Dato: Nov 14, 2008, 11:51 »
Min første indskyldelse:   Har du forsøgt at undlade pausefyring, og lade den køre konstant?  Køre du med interface (softwarestyring)?


Offline schmidt

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 29
  • Respekt optjent: +0/-1
Sv: Ingen vedvarende / konstant fyring
« Svar #2 Dato: Nov 14, 2008, 14:28 »
Hej Jan.
Har Du tjekket siloen for savsmuld ved sneglen? Hvis der er meget kan det gi´problemer med tilførslen.
Bruger Du samme type piller, som da Du begyndte, ellers kan det jo være at sneglen skal vejes af igen.
Som Kenny skriver. Prøv at undgå pausefyring og se hvad der sker. Har Du prøvet at sætte autoberegning til? Det burde vel virke hvis styringen er i fabriksindstilling. Det ved alle de mere øvede
rundt omkring nok noget mere om.
Hilsen Schmidt (næsten begynder)
Woody 16 kw. på gl. Salamander 1,6 m2
170 m2 på 2 etager + 45 m2 kælder

Offline tn

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 53
  • Respekt optjent: +3/-0
    • online pillefyr
Sv: Ingen vedvarende / konstant fyring
« Svar #3 Dato: Nov 14, 2008, 15:47 »
I april måned overtog vi et lille hus på landet , med et woody fyr. Det kørte prima prima ; så kom sommeren og vi brugte det ikke et par måneder. Opstart var problemløs ligeledes , men pludselig tog pokker ved det og jeg ændrede tilbage til fabriksindstilling , så kørte det bedre.
NU ER DEN GAL IGEN

Når den når drift temp. på 59 , så siger den pause ( som altid ) men den starter ikke igen  ???
Så bliver der koldt i huset på landet  :-\  Så jeg render og genstarter  >:(
Siden fyrets modvilje startede , er asken gået fra fin kaffegrums til alt mellem himmel og jord : sort/grå mel - ubrændte piller - sorte gardintåger - gønne gasser - og så pludselig ren og fin en dag eller 2 i træk - og så ellers bare uren forbrænding igen  :'(  Nå jo og selvfølgelig den fæleste røg afhængig af fyrets humør !!!

Please help !             Og jeg er ikke god til selv det simpleste elektronik :o

Hvorfor og hvordan får jeg fyret til at køre konstant , uden jeg skal genstarte igen og igen  ???
Og naturligvis selve forbrændingens ujævnheder  ???
pfh tak   jan


Hej

normal funktion er følgende :

Kører drift til den er 10 grader over indstillet temperatur.
Herefter pause fyring i den max tid der er indstillet, eller stop hvis tid er 0.
Herefter venter den indtil temperatur er indstillet temperatur - indstillet pause diff, hvorefter den går i drift igen.

Når du siger den står i pause og ikke starter, betyder det så at den pausefyrer, eller sker der ingenting ?.
Hvis den pausefyrer, skal du altså vente indtil den er indstillet pausediff under indstillet temperatur, før den gå i normal drift igen.

Men sæt e.v.t pausediff til 0, hvis du vil have normal drift når den når under indstillet temperatur, og e.v.t max pausetid=0 hvis du bare vil undgå pausefyring helt.

Har du manual til den , ellers kan den hentes på NBE's side.
Venlig Hilsen
Tn
biocomfort + stokerkontrol
Tasso us kedel
http://pillefyr.tknweb.dk

Offline 66man

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ingen vedvarende / konstant fyring
« Svar #4 Dato: Nov 18, 2008, 21:13 »
Hej igen.
Tak for input alle sammen !
UPDATE :
Fik justeret lidt og trykket på knapperne , det hjalp på tingene - et par dage  :o
Ingen vej uden om et lille ring til   N B E .
Tilsyneladende var alt som det skulle være , men vi blev enige om en kontol afvejning , og køre med de nye tal et par dage.       SÅ LANGT NÅEDE DET ALDRIG  !!!
Efter at have startet og boksen siger : optænding 1 - VÆLTER det ud med piller ned i herden  ???
N B E  igen : alt ok - indtil ideen slår ned i N B E - manden : er der kontakt ved LUSEN til venstre i boksen ? Jeg havde ingen lus - men en TIMER tilknyttet !  Den var og er gået i selvsving  >:( >:( >:( Af med den og i med en lus !

NU KØRER DET HELE SOM FØR  ;D     STOR TAK til det kloge hovede hos  N B E 
Også tak til jer andre for input - så nu starter jeg et nyt emne en af de nærmeste dage.
mvh jan
manden der nu - igen - bor i et hus med stabil varme