Forfatter Emne: Hvor køber man en god træpille sjælland.  (Læst 7776 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Skatemus

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 801
  • Respekt optjent: +25/-33
Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Dato: Mar 25, 2015, 08:04 »
Godmorgen ja jeg spørg om overnævnte har indtil nu kørt med svenske Agrol træpiller 8 mm en ok pille kvaliteten har svinget noget i det her på det sidste.
Huset 168 kvm 2 plan 2 voksen 2 børn
Fyret 16 kw med 3 vejsventil med føler i vvb
v7 Styring.
Forbrug ca. 8 tons årliget
2 stk trækstabilsatore
http://www.stokercloud.dk/dev/sigurt.html

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #1 Dato: Mar 25, 2015, 16:25 »
Vida plejer og være gode http://dyrenes-eldorado.dk/cms/modules/shop/public_catalog.php?slang=1&path=9,21 og  kan fås i Dyrenes Eldorado  ^-^
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #2 Dato: Mar 25, 2015, 17:06 »
Min favorit-træpille hed Greenii, nu hedder den Heatlets, men den samme gode træpille, i øvrigt som skabt til Scotte-Mini. Forhandles af min. 8 forhandler på Sjælland   :) http://heatlets.dk/da.aspx

/Frank

Offline Speedy

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 42
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Nybegynder med nysgerrighed for optimering
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #3 Dato: Mar 25, 2015, 18:15 »
Er nogen interesseret i hvor man IKKE skal købe?? ;)

Offline Oldgaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 363
  • Respekt optjent: +38/-1
  • Scotte 16kw + Blackstar kedel 1016 : version 13
    • Fyret online
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #4 Dato: Mar 25, 2015, 19:36 »
Er nogen interesseret i hvor man IKKE skal købe?? ;)

Ja, hvis der kommer en fornuftig forklaring på hvorfor ikke ;)
Scotte 16 kw V 13
Blackstarkedel BS1016 ( og den har ekstra skamolplade i toppen ;) )
Kompressorrens,flowmåler,siloføler
250kvm bolig middel isolering :(
https://stokercloud.dk/v3/#/34094/main-page
http://guide-udendorstemp.tk

Offline sten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 125
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Opvarmet 123 m2, 2 - 3 tons forbrug årligt
    • Sten Andersen
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #5 Dato: Mar 26, 2015, 13:38 »
De der heatlets giver godt nok meget smuld. Jeg har fået et læs fra den gamle brugs i Tølløse, og der er meget smuld. Jeg skal støvsuge omkring sneglen én gang om ugen, ellers stopper den til..

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #6 Dato: Mar 26, 2015, 15:47 »
Ja de brænder fint, men jeg har også brugt store mængder olie for at få dem gennem sneglen. Den store mængde smuld, giver også en ekstremt ujævn dosering i mit fyr


 
De der heatlets giver godt nok meget smuld. Jeg har fået et læs fra den gamle brugs i Tølløse, og der er meget smuld. Jeg skal støvsuge omkring sneglen én gang om ugen, ellers stopper den til..
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #7 Dato: Mar 26, 2015, 16:33 »
Ja de brænder fint, men jeg har også brugt store mængder olie for at få dem gennem sneglen. Den store mængde smuld, giver også en ekstremt ujævn dosering i mit fyr


 
De der heatlets giver godt nok meget smuld. Jeg har fået et læs fra den gamle brugs i Tølløse, og der er meget smuld. Jeg skal støvsuge omkring sneglen én gang om ugen, ellers stopper den til..

Det er bestemt ikke min oplevelse med disse træpiller. Er I sikre på at der ikke er forhold som gør at der er smuld i jeres træpiller? Der hvor jeg får træpillerne fra (Guldager-Energi i Horsens) bliver træpillerne soldet inden de bliver sækket, der er bare ikke den mindste smuld i poserne.  :)

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #8 Dato: Mar 27, 2015, 07:25 »
Jeg ved ikke hvor de bliver pakket og hvordan de ellers håndteres. Men jeg modtager dem i hele paller og de stilles 4 meter fra siloen, hvor de hældes direkte op i efterfølgende. (lige som tideliger og nuværende piller er blevet)

Så nej jeg kan ikke se andet end at den pille ikke er OK(har brugt 6 paller i år af 3 leverancer) . Og jeg kan jf. ovenstående heller ikke se andet end at det er et producent problem.
Har prøvet Varga, men den gav mig slagger på herden og er nu ved nogle der hedder Värmepellets. De kører rigtig fint hos mig. Lidt smuld, men hårdere piller og ensartet korte, så det kører bare med igennem sneglen.

Update: Og min leverandør har taget de nye hjem da jeg ikke var den eneste der havde klaget over smuld, så jeg er rimelig sikker på at der er et problem. Om det så er fordi heatlets er et salgsnavn som kommer flere steder fra eller om de behandles dårligt undervejs, ved jeg ikke og er også ligeglad, det er og bliver et producent problem. Men når folk skifter mærke opdager de det jo bare på den hårde måde.


Ja de brænder fint, men jeg har også brugt store mængder olie for at få dem gennem sneglen. Den store mængde smuld, giver også en ekstremt ujævn dosering i mit fyr


 
De der heatlets giver godt nok meget smuld. Jeg har fået et læs fra den gamle brugs i Tølløse, og der er meget smuld. Jeg skal støvsuge omkring sneglen én gang om ugen, ellers stopper den til..

Det er bestemt ikke min oplevelse med disse træpiller. Er I sikre på at der ikke er forhold som gør at der er smuld i jeres træpiller? Der hvor jeg får træpillerne fra (Guldager-Energi i Horsens) bliver træpillerne soldet inden de bliver sækket, der er bare ikke den mindste smuld i poserne.  :)
« Senest Redigeret: Mar 27, 2015, 07:41 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #9 Dato: Mar 27, 2015, 10:48 »
Tja.. Hvis du bøvler med smuld i poserne, tyder det jo på at dine leverancer og leverandør(forhold) er noget forskelligt (en verden til forskel) end min forhandler, uagtet det er under samme mærke og producent. Og det er selvfølgeligt bestemt ikke i orden. Ps. Gid jeg havde teknikken til at indsætte billeder af mine træpiller - så skulle I sgu se ensartet mellemstore flotte kvali-træpiller uden smuld i poserne.  ;)     

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #10 Dato: Mar 27, 2015, 15:34 »
Jeg ved ikke hvor de bliver pakket og hvordan de ellers håndteres. Men jeg modtager dem i hele paller og de stilles 4 meter fra siloen, hvor de hældes direkte op i efterfølgende. (lige som tideliger og nuværende piller er blevet)

Så nej jeg kan ikke se andet end at den pille ikke er OK(har brugt 6 paller i år af 3 leverancer) . Og jeg kan jf. ovenstående heller ikke se andet end at det er et producent problem.
Har prøvet Varga, men den gav mig slagger på herden og er nu ved nogle der hedder Värmepellets. De kører rigtig fint hos mig. Lidt smuld, men hårdere piller og ensartet korte, så det kører bare med igennem sneglen.

Update: Og min leverandør har taget de nye hjem da jeg ikke var den eneste der havde klaget over smuld, så jeg er rimelig sikker på at der er et problem. Om det så er fordi heatlets er et salgsnavn som kommer flere steder fra eller om de behandles dårligt undervejs, ved jeg ikke og er også ligeglad, det er og bliver et producent problem. Men når folk skifter mærke opdager de det jo bare på den hårde måde.


Ja de brænder fint, men jeg har også brugt store mængder olie for at få dem gennem sneglen. Den store mængde smuld, giver også en ekstremt ujævn dosering i mit fyr


 
De der heatlets giver godt nok meget smuld. Jeg har fået et læs fra den gamle brugs i Tølløse, og der er meget smuld. Jeg skal støvsuge omkring sneglen én gang om ugen, ellers stopper den til..

Det er bestemt ikke min oplevelse med disse træpiller. Er I sikre på at der ikke er forhold som gør at der er smuld i jeres træpiller? Der hvor jeg får træpillerne fra (Guldager-Energi i Horsens) bliver træpillerne soldet inden de bliver sækket, der er bare ikke den mindste smuld i poserne.  :)
Jeg køre med Varga lige nu , de er lidt mørke ,ingen smuld og hårdt presset  , de er nogenlunde , men jeg har lidt askekager en gang imellem , men det tager kompressor rens , men som jeg skrev tidligger i indlægget er Vida de bedste jeg har prøvet , men den koster også lidt extra  , her er billed af Varga og Vida , Varga er den til venstre . ^-^
« Senest Redigeret: Mar 27, 2015, 15:37 af Bjarne Larsen »
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #11 Dato: Mar 28, 2015, 09:02 »
Bjarne, hvis jeg ikke lige viste bedre, så ligner dine træpiller sku grøntfoderpiller fra Dyrenes Eldorado. Men det er nok min skærm der ikke er så god til farver.  ;D

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #12 Dato: Mar 28, 2015, 18:47 »
Bjarne, hvis jeg ikke lige viste bedre, så ligner dine træpiller sku grøntfoderpiller fra Dyrenes Eldorado. Men det er nok min skærm der ikke er så god til farver.  ;D

Eller du er farve blind  ;)
Dem til højre er fra Dyrenes El......
« Senest Redigeret: Mar 28, 2015, 18:49 af Bjarne Larsen »
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Hvor køber man en god træpille sjælland.
« Svar #13 Dato: Mar 28, 2015, 20:21 »
Bjarne, hvis jeg ikke lige viste bedre, så ligner dine træpiller sku grøntfoderpiller fra Dyrenes Eldorado. Men det er nok min skærm der ikke er så god til farver.  ;D

Eller du er farve blind  ;)
Dem til højre er fra Dyrenes El......

Griner..  ;D