Jeg ved ikke hvor de bliver pakket og hvordan de ellers håndteres. Men jeg modtager dem i hele paller og de stilles 4 meter fra siloen, hvor de hældes direkte op i efterfølgende. (lige som tideliger og nuværende piller er blevet)
Så nej jeg kan ikke se andet end at den pille ikke er OK(har brugt 6 paller i år af 3 leverancer) . Og jeg kan jf. ovenstående heller ikke se andet end at det er et producent problem.
Har prøvet Varga, men den gav mig slagger på herden og er nu ved nogle der hedder Värmepellets. De kører rigtig fint hos mig. Lidt smuld, men hårdere piller og ensartet korte, så det kører bare med igennem sneglen.
Update: Og min leverandør har taget de nye hjem da jeg ikke var den eneste der havde klaget over smuld, så jeg er rimelig sikker på at der er et problem. Om det så er fordi heatlets er et salgsnavn som kommer flere steder fra eller om de behandles dårligt undervejs, ved jeg ikke og er også ligeglad, det er og bliver et producent problem. Men når folk skifter mærke opdager de det jo bare på den hårde måde.
Ja de brænder fint, men jeg har også brugt store mængder olie for at få dem gennem sneglen. Den store mængde smuld, giver også en ekstremt ujævn dosering i mit fyr
De der heatlets giver godt nok meget smuld. Jeg har fået et læs fra den gamle brugs i Tølløse, og der er meget smuld. Jeg skal støvsuge omkring sneglen én gang om ugen, ellers stopper den til..
Det er bestemt ikke min oplevelse med disse træpiller. Er I sikre på at der ikke er forhold som gør at der er smuld i jeres træpiller? Der hvor jeg får træpillerne fra (Guldager-Energi i Horsens) bliver træpillerne soldet inden de bliver sækket, der er bare ikke den mindste smuld i poserne.