Forfatter Emne: Black star v 7  (Læst 2531 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Laustsen

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Black star v 7
« Dato: Maj 16, 2015, 22:06 »
Hej
jeg behøver hjælp til opsætning af cirkulationspumpe i v 7 styring, har prøvet at sætte pumpen til L5 hvor der sidder en ledning i forvejen, men pumpen starter ikke sammen med fyret, jeg kan godt starte den i manuel styring og i skærmbilledet står der også ON men den kører ikke,
Jeg har også prøvet på L7 og L8 og det er det samme.  skal jeg ind og aktivere disse udgange et eller andet sted i styringen eller hvad.
Syntes det er en meget dårlig vejledning der er med til den styring------Nogen der kan hjælpe?
Med venlig hilsen
Laustsen

Offline SKM

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
Sv: Black star v 7
« Svar #1 Dato: Maj 16, 2015, 23:27 »
I menuen "pumpe" kan du indstille en starttemperatur og en stoptemperatur. Starttemperatur er den temp som kedlen skal have opnået før pumpen starter. Denne funktion sikrer hurtigst mulig opvarmning af kedlen. Ved en ønsket kedeltemp omkring 70grader ville jeg nok vælge pumpestart omkring 50grader.

Pumpestop er temperaturen hvor pumpen stopper når fyret ikke er i drift. Her er det meget forskelligt hvad der giver mening at anvende af temp, men styres din varmtvandsproduktion ikke af fyret, så stil den ikke lavere end 50-55grader for at undgå varmtvandsbeholderen tømmes for varme.

Kort fortalt: Er der en udgang under manuel styring, der hedder noget med pumpe, og tænder din pumpe når du aktiverer udgangen, så virker det efter hensigten...

Forresten så vælger du udgang under menuen "pumpe", men inden du kan vælge udgang, skal du have aktiveret "udvidet setup". Udvidet setup forsvinder automatisk efter en halv times tid...

/Steffen
« Senest Redigeret: Maj 16, 2015, 23:30 af SKM »
Mvh Steffen

Offline Laustsen

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Black star v 7
« Svar #2 Dato: Maj 17, 2015, 06:48 »
Tak Steffen
det var den med udvidet setup jeg ikke lige havde fanget, jeg prøver igen når jeg har fået min morgenmad, og så håber jeg det kører