Forfatter Emne: Kommer der en version 10.0612  (Læst 21846 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Kommer der en version 10.0612
« Svar #45 Dato: Nov 14, 2015, 14:54 »
Hej Claus,

Næ, du var savnet til åbent hus så vi andre måtte arbejde os gennem dine pølser og fadøl  ;)

V13 er det samme som en v7 eller v10 uden display.
Den får sandsynligvis en ON/OFF knap, og det er så det.
Hvad så med indstillinger, udlæsninger osv ???
...jo dem har du via StokerCloud som i dag, og så som noget nyt, via dit lokale netværk på smartphones, tablets o.lign.
På smartphones og tablets bliver det via app's, både til Android og IOS platform.
Man kan altså sige at display/taster "flyttes" til din smartphone og/eller tablet, så længe du er hjemme på dit eget netværk og på hvilket som helst udstyr med internetadgang når du er udenfor dit eget netværk.

Selve funktionen af styringen er den samme som v7/v10, da styringsprintet er der samme, det er blot interfacet der er amderledes.

Hilsen
Michael

Jeg er nu godt tilfreds med min V10 og mange af opdateringerne er jo også lidt et spørgsmål om hvad man behøver og am det nu er nødvendige ting . Men derfor siger jeg ikke at jeg ikke kan forstå folk som føler sig lidt snydt ang det der blev stillet i udsigt af ting og sager hvis man købte V10.
Men nok om det jeg kunne da frygteligt godt tænke mig at få lidt mere at vide omkring V13 . Hvad er det for en størrelse og hvordan virker det. Jeg var desværre ikke med til åben hus .
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: Kommer der en version 10.0612
« Svar #46 Dato: Nov 14, 2015, 15:54 »
And there will also be a PellMon plugin for the V13 protocol, which means that V7 and V10 users can finally get all the features only V4,5 and 6 users can enjoy now...  ;)
(Sorry, could not resist... But in my opinion the open protocol in the older boxes was the real killer feature of the scotte burner and I'm super happy that NBE is continuing on the road of openness)
 
Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Kommer der en version 10.0612
« Svar #47 Dato: Nov 15, 2015, 09:56 »
Hej Mhes
Ja det var træls at jeg ikke kunne få fri den lørdag men konen er en hård arbejdsgiver :-)
Det lyder som et super system . Nu har jeg ingen trådløs dækning i mit EMP sikre fyrrum men jeg kan bare sætte en 4 ports switch op så kan jeg sætte en pc til den sammen med styringen.
Vindueskarmen flyder med gammel trådløse så jeg kan score point ved konen ved blot at opgradere en af dem til fyrrummet.
En stopknap er et must iflg alarmprocedure så den skal der være, men ellers har du jo alle funktioner på stokercloud V2 så det er fint.
Og helt ærligt så meget piller man jo ikke ved sit fyr at man er inden i styringen i tide og utide :-)
Der kan være lidt når man løber tom og hvis man skifter piller men ellers kører det jo bare
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Torrildvej2

  • Gæst
Sv: Kommer der en version 10.0612
« Svar #48 Dato: Nov 15, 2015, 10:06 »
Jeg blev nu også fortalt at Ver.10 styringen var fremtiden, da jeg købte mit fyr, og at det var den der ville få alle udvidelse mulighederne. Dette var en stor grund til at jeg valgte at bruge 1000 kr. ekstra på den, frem for Ver. 7.
Om jeg har den grafiske skærm eller den simple fra Ver. 7 har aldrig haft nogen betydning for mig. Så det var det med at jeg fik at vide at det var Ver.10 der ville blive udviklet fremad rettet, der gjorde udfaldet.
Jens skriver 2 gange her i tråden at Ver. 10 vil bliver opdateret, i det omfang det er nødvendigt. Hvilket jeg jeg har fundet nødvendig, lige siden sidste Ver. kom ud.
Der er stadig ikke rette op på at styringen, ved afstilling af alarm, straks går til optænding. Datter er i min verden en STOR fejl. Afstilling af alarm, bør ALTID følges af tilstanden stoppet, så man kan udbedre det der nu var skyld i alarmen.

Jeg kan desuden ikke se det smarte i at skulle stå med sin IPad ved siden af fyret, for at kunne stille flammen. I mit tilfælde, vil det også være en umulighed, da mit WIFI ikke kan dække i fyrrummet. Så jeg håber virkelig at NBE kommer med muligheden for at få Ver. 7 i stedet, da jeg mener at jeg har betalt engang for at være sikret fremad rettet.

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Kommer der en version 10.0612
« Svar #49 Dato: Nov 15, 2015, 11:01 »
Jamen jeg giver dig ret men hvis proccseren er for lille  i V10 så er V13 jo en mulighed men stadigvæk et skridt tilbage da du så ikke kan bruge skærmen direkte på fyret. Men det burde man vel have sikret sig at den ikke var da man designede printet.
Ja den der alarm procedure burde have været opdateret forlængst og jeg kan ikke forstå at man ikke reagere på det.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Kommer der en version 10.0612
« Svar #50 Dato: Nov 15, 2015, 11:16 »
Opstarts PI og Reduktionen af I ved ønsket drift over 100%, mener jeg også er særdeles nødvendig rettelse
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Kommer der en version 10.0612
« Svar #51 Dato: Nov 15, 2015, 11:48 »
Ja det er noget underligt ved PI . Hvis min store sal sparker ind og jeg taber 10 gr så skifter den til opstarts PI . Men problemet ligger nok i at man bruge en general software og ikke designer specifikt efter anlægs størrelse.
Feks når man kører med tovejs ventil på VVB så skruer fyret ned for effekt når den går ud af VVB drift for at undgå "overskud" uden at kikke på om anlæg kalder på varme . Godt nok i små anlæg men store anlæg taber hurtigt 5-10 gr inden den får skruet op igen
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Kommer der en version 10.0612
« Svar #52 Dato: Nov 15, 2015, 12:32 »
Hej Claus

Så har jeg misforstået noget, for den funktion skulle efter min opfattelse være fjernet i version 0522. Jeg kører dog med den funktion, i 0521, da jeg ikke ønsker reduktionen i I ved ønsket drift over 100%.

Ja det er noget underligt ved PI . Hvis min store sal sparker ind og jeg taber 10 gr så skifter den til opstarts PI . Men problemet ligger nok i at man bruge en general software og ikke designer specifikt efter anlægs størrelse.
Feks når man kører med tovejs ventil på VVB så skruer fyret ned for effekt når den går ud af VVB drift for at undgå "overskud" uden at kikke på om anlæg kalder på varme . Godt nok i små anlæg men store anlæg taber hurtigt 5-10 gr inden den får skruet op igen
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Kommer der en version 10.0612
« Svar #53 Dato: Nov 15, 2015, 12:38 »
ja det skulle den også have været i 522 men ikke hos mig :-). Jeg kørte 520 men opgraderede da jeg havde problemer med røgføler . Men jeg mistet sjælent så mange gr nu hvor det ikke er så koldt og når det bliver koldt hopper jeg bare ned på 520 igen :-)
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html