Forfatter Emne: Dataudtræk fra stokercloud  (Læst 16705 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dkjumper

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Dataudtræk fra stokercloud
« Dato: Nov 09, 2015, 13:44 »
Hej alle
Jeg er den glade nye bruger af et RTB 16, som har erstattet vores gode gamle Tasso som blev fodret med koks... nøj en befrielse at få skiftet fyr  8)

Anyway, jeg har nu siddet og rodet lidt med stokercloud og fyret, og de fleste af ens behov bliver dækket her. Dog kan jeg ikke få en "info" mail omkring lav magasinindhold, hvilket jo ville være lækkert med sådan en påmindelse da man jo ellers slet ikke skal kigge til fyret i modsætning til den gamle Tasso som gerne ville have adskillige daglige besøg. I et forsøg på at undgå at fyret skal gå ud, har jeg søgt og søgt her på forummet, men det ser ikke ud til man kan få denne info-mail men kun en alarm-mail hvis fyret altså ER gået ud, hvilket jo er LIDT for sent i forløbet til at nå at redde konen fra at fryse.

Jeg kunne ikke rigtig bruge den almindelige side til noget:
http://stokercloud.dk/dev/dkjumper.html

men rent tilfældigt faldt jeg over:
http://stokercloud.dk/dev/getdriftjson.php?mac=dkjumper

hvor jeg kan få en del værdier ud i json, som jeg så kan behandle og overvåge fra min egen server af.

Mit spørgsmål er nu, er der nogen som allerede har en liste over hvad de forskellige værdier repræsenterer eller skal jeg selv i gang med at sammenligne?
Jeg har fundet magasinindholdet som er under 2,4,5,5 men det ville bare være rart med en komplet liste.

Er der andre udtræk på ens fyr som kan tilgåes?

Min tanke er at lave en timebaseret overvågning på de værdier som er interessante, netop for at kunne optimere / gribe ind inden det resulterer i en decideret alarm.
Det kan eventuelt blive noget som alle her på forummet kan bruge hvis der altså er interesse for det.


På forhånd tak

Mvh
Johnny

Offline MortenEV

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 178
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Link til stokercloud
Sv: Dataudtræk fra stokercloud
« Svar #1 Dato: Dec 08, 2015, 18:00 »
Jeg kunne også godt tænke mit svaret på Johnny's spørgesmål.  Det er tit rart at kunne spoole tilbage og se hvad der skete. Om ikke andet ude temperaturen hen over året. Json er super smart og en lille smule dokumentation vil være en god start.  Jeg syntes det er kanon at det allerede ligger i "fyret".  Der er mange andre produkter som det ikke findes i .
http://stokercloud.dk/dev/oestervang.html
RTB30 - Iltstyring - VVB - Komp rens - 10Pa Trækstabilisator
Opvarmer 305kvm (45% gulvarme) - 21 grader , forbrug ca. 14 tons

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Dataudtræk fra stokercloud
« Svar #2 Dato: Dec 08, 2015, 22:42 »
Jeg kunne også godt tænke mit svaret på Johnny's spørgesmål.  Det er tit rart at kunne spoole tilbage og se hvad der skete. Om ikke andet ude temperaturen hen over året. Json er super smart og en lille smule dokumentation vil være en god start.  Jeg syntes det er kanon at det allerede ligger i "fyret".  Der er mange andre produkter som det ikke findes i .

Hejsa,

Jeg skal prøve at grave lidt dokumentation frem på det. Alternativt har vi nogle andre json udtræk i kan bruge. Jeg vender lige tilbage her.

På den ny styring (eller bare ny software til 7, RTB og 10) er der et åbent interface direkte på styringen, som er fuldt dokumenteret. Med det ny inteface, skal man bruge en tablet med vores app (eller sin egen) til at betjene fyret. Bare lige for at nævne det. Vi åbner snart for beta test af det, så skriv til info@stokersoft.com, hvis det var noget, jeg kan dog ikke love at alle kan blive betatestere.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline MortenEV

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 178
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Link til stokercloud
Sv: Dataudtræk fra stokercloud
« Svar #3 Dato: Dec 13, 2015, 19:56 »
Det lyder rigtigt godt.  Arbejder til dagligt med dataanalyse, hvor vi bruger 10 minutter middelværdier , hvor at data sættet har Middel, minimum , Maksimum og spredning, dvs. 4 værdier for hvert 10 minutter.   Det fungere rigtigt godt som basis data analyse. Det savner jeg til RTB'eren og med lidt Raspbery PI magi, kunne det nemt laves ud fra Json værdier.

Jeg har god set på version V13, men jeg kan godt lide at styre mine  ind / udgange via displayed når der ind imellem er lidt bøvl. Når MHES har teste det godt igennem, kigger jeg på det  :D

http://stokercloud.dk/dev/oestervang.html
RTB30 - Iltstyring - VVB - Komp rens - 10Pa Trækstabilisator
Opvarmer 305kvm (45% gulvarme) - 21 grader , forbrug ca. 14 tons

Offline Claus Kvist

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Dataudtræk fra stokercloud
« Svar #4 Dato: Jan 29, 2016, 07:53 »
Hej Jeg har rodet lidt med at lave dataudtræk i en csv fil fra stokercloud. Det kan godt lade sig gøre og man kan samle data efter sit eget ønske til interval.
En CSV fil kan trækkes ind i excel hvor man så kan analysere på den som man har lyst til.

Kan det have jeres interesse vil jeg gerne forfine det lidt så det bliver mere brugervenligt.
 

Offline ErnstM

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 232
  • Respekt optjent: +4/-3
Sv: Dataudtræk fra stokercloud
« Svar #5 Dato: Jan 29, 2016, 08:55 »
Hej Claus Kvist
Hvis det er muligt at vise / forklarer ikke data nørder så det kan bruges er jeg meget interesseret.
Mvh
ErnstM
Black Star 1016 Scotte 10kw iltstyring, energimåler og kompressorrens
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/ernstm/main-page
Styringsversion V7
Huawei Mate 20 Lite

Årlig forbrug 5,5ton
VH ErnstM

Offline Claus Kvist

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Dataudtræk fra stokercloud
« Svar #6 Dato: Jan 29, 2016, 09:10 »
Jeg vil finpudse det lidt også lægge det op her i denne tråd når jeg er klar. Jeg ved ikke lige hvor lang tid der går, ville bare lige høre om der var stemning for det. :-)

Offline John Doe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 126
  • Respekt optjent: +11/-4
    • Mit fyr
Sv: Dataudtræk fra stokercloud
« Svar #7 Dato: Jan 29, 2016, 10:26 »
Er det øjebliksbilleder, eller er det f.eks forbrug af piller over 24 timer, eller f.eks kedeltemperatur over tid?

Offline MichaelSoren

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 28
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Mit pillefyr
Sv: Dataudtræk fra stokercloud
« Svar #8 Dato: Nov 20, 2016, 17:15 »
Hej Claus,

det har bestemt interesse :-)
/Michael

Jeg vil finpudse det lidt også lægge det op her i denne tråd når jeg er klar. Jeg ved ikke lige hvor lang tid der går, ville bare lige høre om der var stemning for det. :-)
https://stokercloud.dk/v3/#/michaelsoren/main-page
RTB 16kW + 320 silo med iltstyring og kompressor-rens
Retarder tager ud for at sikre høj nok røggas temperatur.
Typehus fra 1972 -160m² opvarmet hus + 80 m² kælder.
En-strenget varmeanlæg.
300mm isolering på loft, hulmursisoleret
Forbrug: ca 4800 kg træpiller årlig