Hej Sophus
Det drejer sig ikke så meget om, om det er 5 trins eller 100 trins regulering.
Det drejer sig om at få fyret til at regulere indenfor det område man har brug for.
Allerede ved at fyret regulere fra 0% i ydelse, og det laveste man kan sætte fyret til er 10%, gør at fyret regulerer udenfor området.
Sætter man den til 18%, er der 18% der regulerer udenfor.
En forårsdag, hvor fyret kan ligge på min effekt i længere tid rammer "I" stakken 0, og bliver der spurgt om varme vil det tage længere tid, da stakken nu skal over 18%, før den regulerer korrekt efter ønsket temp.
Tager man hvorfor jeg sætter den ned i effekt, er det fordi jeg før kørte med fyret på 70% ydelse ved alm. drift, og 100% ved VVB drift.
Kører med rimelig stabil temp, og derfor har den svært ved at opnå "ønsket kedeltemp" hvis den kun kører mellem 10 og 30% i ydelse.
Nu hvor den kører mellem 10 og 50% regulerer den meget bedre.
Og nej, der er ikke meget for mig at spare eller mærke ligegyldigt hvad jeg gør, og fyret kører fint

Foregående versioner regulerede lidt hurtigere op i opstart med sat til 1 til 10 kw, men var mere ustabil med hvor hvor højt temp pludselig kom op før den droslede ned.
Nu kører den op i temp. som om den er skabt til det, og det hele ser også godt ud på grafer.