Forfatter Emne: Snegl ydelse  (Læst 2122 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Snegl ydelse
« Dato: Nov 22, 2015, 13:53 »
I går kørte jeg min silo næsten tom og konstaterede en del smuld omkring de sidste piller.

De fik en god dosis olie og så en påfyldning af piller.
Tvangskørte sneglen til jeg syntes den var ordentligt fyldt igen og lavede en afvejning.

Den viste 890 gr, hvilket jeg syntes var meget lavt da jeg normalt ligger mellem 1100-1400 gr.

To afvejninger i dag viser så pludselig 1700 gr.

Er det bare på grund af olien eller hvad sker der, det er samme piller jeg hele tiden har kørt med.

Skal man forøvrigt justere blæs, hvis man ændrer sneglydelse eller tager autoberegningen sig selv af den ændrede ydelse.

Mvh.
Ole
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Snegl ydelse
« Svar #1 Dato: Nov 22, 2015, 14:14 »
Hej Ole,

Både tomkørsel og kraftig oliedosering (og det er det når du hælder olie over en lille rest piller) laver "uro" i snegldoseringen.
Hvis du vil fjerne smuld i magasinet med olie, bør du faktisk gøre det når du har fyldt magasinet  ;)
Fidusen er at når du hælder en kop olie ud over toppen af pillerne i magasinet, fordeles det jævnt over tømningen af magasinet.
Det fjerner smuldet stille og roligt og ikke i en stor klump, og giver den jævneste dosering.

Mht. justering af blæser efter justering af doseringsmængde, så bør det ikke være nødvendigt hvis blæserjusteringen med den tidligere doseringsmængde ellers var udført korrekt, altså lige efter afvejning af snegl, det er netop en af fordelene ved autoberegning  :D

Hilsen
Michael


I går kørte jeg min silo næsten tom og konstaterede en del smuld omkring de sidste piller.

De fik en god dosis olie og så en påfyldning af piller.
Tvangskørte sneglen til jeg syntes den var ordentligt fyldt igen og lavede en afvejning.

Den viste 890 gr, hvilket jeg syntes var meget lavt da jeg normalt ligger mellem 1100-1400 gr.

To afvejninger i dag viser så pludselig 1700 gr.

Er det bare på grund af olien eller hvad sker der, det er samme piller jeg hele tiden har kørt med.

Skal man forøvrigt justere blæs, hvis man ændrer sneglydelse eller tager autoberegningen sig selv af den ændrede ydelse.

Mvh.
Ole
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline kivi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 352
  • Respekt optjent: +6/-0
Sv: Snegl ydelse
« Svar #2 Dato: Nov 22, 2015, 14:21 »
Hej Michael

Ja det er også sådan jeg plejer med olien, men jeg ville lige prøve at få det sidste smuld med op.

Så jeg venter lige til det har gnasket nogle flere "olie" piller igennem og så laver jeg ny afvejning :)

Tak for svar

Mvh
Ole
Mvh
Ole
BlackStar 1016, 16 kW, V6.76, 160+54 m2,  kompressorrens, 300L VVB med solfanger, Pellmon på Raspberry pi