Forfatter Emne: Det flotteste fyrrum i DK  (Læst 63426 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jannich

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 442
  • Respekt optjent: +41/-5
    • NBE
Det flotteste fyrrum i DK
« Dato: Jan 15, 2009, 05:44 »
Så folkens, frem med billederne  ;D
indtil 1 april kan der ligges billeder på til afstemningen.
der kan stemmes løbende, men kun 1 stemme / bruger.
Man kan flytte ens stemme, hvis der skulle dukke et pænere fyrrum op  ;)
Så går I og overvejer en omgang maling til fyrrummet, så er måske nu...
Kun NBE produkter kan deltage.
præmien er enten en ny WOODY kedel 16-30kw eller 3 tons træpiller.
Det er valgfrit hvad man vil have.
Billede størrelse max 1mb.
250 m2 træhus med 2000l opvarmet ude SPA :-)
Pillefyr:
RTB 10kW
Solvarme:
300l solvarme tank 8x30 vakuum fanger.
Solcelle system:
40x280 WP + 2 x 3000 watt goodwe inverter.
Installeret aug. 2012
Online data: http://stokercloud.dk/dev/rtb.html
http://solarcloud.dk/jannich.html

Offline Jannich

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 442
  • Respekt optjent: +41/-5
    • NBE
Admin´s fyrrum
« Svar #1 Dato: Jan 15, 2009, 05:50 »
Et indlæg kunne se sådan ud

Wallie 10kw woody dynamic
årsforbrug 2000 kg
opvarmer 350m2
250 m2 træhus med 2000l opvarmet ude SPA :-)
Pillefyr:
RTB 10kW
Solvarme:
300l solvarme tank 8x30 vakuum fanger.
Solcelle system:
40x280 WP + 2 x 3000 watt goodwe inverter.
Installeret aug. 2012
Online data: http://stokercloud.dk/dev/rtb.html
http://solarcloud.dk/jannich.html

Offline Jannich

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 442
  • Respekt optjent: +41/-5
    • NBE
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #2 Dato: Jan 16, 2009, 15:09 »
Da der ikke er mange andre, som vil vise fyrrum frem vil jeg da lige give det et forsøg - det skal lige bemærkes at siden billedet er taget er der natuligvis kommet lister omkring lysninger samt de også er malet :-)

http://www.postimage.org/image.php?v=PqbEdJ9
http://www.postimage.org/image.php?v=gxaB1fr

Lige nu er du da sikker vindere  ;D
Lad os se fyrrummet færdig, evt med en "pinup girl"
Det skærper opmærksomheden  ;)

Der kan stemmes allerede nu , kan ændres løbende....
250 m2 træhus med 2000l opvarmet ude SPA :-)
Pillefyr:
RTB 10kW
Solvarme:
300l solvarme tank 8x30 vakuum fanger.
Solcelle system:
40x280 WP + 2 x 3000 watt goodwe inverter.
Installeret aug. 2012
Online data: http://stokercloud.dk/dev/rtb.html
http://solarcloud.dk/jannich.html

Offline john m

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 186
  • Respekt optjent: +3/-1
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #3 Dato: Jan 16, 2009, 16:06 »
Her er så mit fyr rum, ikke særligt strømlinet
men det fungere ;D ;D ;D.

john.
« Senest Redigeret: Jan 28, 2009, 19:08 af john m »
16 kw blackstar
170 m2 bolig + 55 m2
værksted .

Offline scotten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 548
  • Respekt optjent: +12/-3
  • På piller
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #4 Dato: Jan 17, 2009, 04:57 »
Hej
Vil da også lige deltage.
 
Mvh scotten
« Senest Redigeret: Jan 17, 2009, 05:19 af scotten »

Offline Neonus

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 39
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #5 Dato: Jan 17, 2009, 18:08 »
Lige nu er du da sikker vindere  ;D
Lad os se fyrrummet færdig, evt med en "pinup girl"
Det skærper opmærksomheden  ;)

Der kan stemmes allerede nu , kan ændres løbende....

Pinup girl ville jeg gerne levere. "desværre" er mit personlige eksemplar højgravid i 8. måned.

Tror ikke det rykker stemmer (i hvert fald ikke til min fordel)

Offline WebLock

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 43
  • Respekt optjent: +1/-0
    • MitPillefyr.dk
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #6 Dato: Jan 20, 2009, 17:15 »
Her er et par billeder af mit fyrrum, som er blevet bygget om til også at være et dejligt bryggers.

Jeg har vedhæftet 2 før-billeder af rummet, som det så ud, før jeg begyndte ombygningen i april 2008.

Hvis nogen lurer over hvad det er for 2 digital dimser jeg har siddende i stikkontakten, så er det 2x UT100 termostater. Den ene måler kedel temperaturen og sørger for at cirkluationspumpen kun kører når kedelvandet er varmt. Den anden måler temperaturen i varmtvandsbeholderen og bruges ved sommerkørsel.
Det dejlige ved dem er at de kan slås til og fra ved tryk på én knap, så man ikke skal ud i en større operation ved skift fra sommer/vinterkørsel, eller hvis man om sommeren gerne selv vil styre hvornår fyret kører, evt. via den computer, som står på kedlens højre side og er på det trådløse netværk.

Kedel: OPOP H418
Brænder: Woody 16kw
Forbrug: 5 tons + 1 tons briketter (håber jeg, der er ikke gået 1 år endnu)
Opvarmer: 175m2 - de 50m2 på 1. sal er kun opvarmet til ca. 15grader indtil familien en dag udvides.
« Senest Redigeret: Mar 31, 2009, 14:30 af WebLock »
Ejer / sælger / programmør af:
http://MitPillefyr.dk

Offline Jannich

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 442
  • Respekt optjent: +41/-5
    • NBE
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #7 Dato: Jan 21, 2009, 05:38 »
Her er et par billeder af mit fyrrum, som er blevet bygget om til også at være et dejligt bryggers.

Jeg har vedhæftet 2 før-billeder af rummet, som det så ud, før jeg begyndte ombygningen i april 2008.

Hvis nogen lurer over hvad det er for 2 digital dimser jeg har siddende i stikkontakten, så er det 2x UT100 termostater. Den ene måler kedel temperaturen og sørger for at cirkluationspumpen kun kører når kedelvandet er varmt. Den anden måler temperaturen i varmtvandsbeholderen og bruges ved sommerkørsel.
Det dejlige ved dem er at de kan slås til og fra ved tryk på én knap, så man ikke skal ud i en større operation ved skift fra sommer/vinterkørsel, eller hvis man om sommeren gerne selv vil styre hvornår fyret kører, evt. via den computer, som står på kedlens højre side og er på det trådløse netværk.

Kedel: OPOP H418
Brænder: Woody 16kw
Forbrug: 5 tons + 1 tons briketter (håber jeg, der er ikke gået 1 år endnu)
Opvarmer: 175m2 - de 50m2 på 1. sal er kun opvarmet til ca. 15grader indtil familien en dag udvides.


Hej

Du lever bogstaveligt med fyret  ;D

Husk alle kan stemme allerede nu,
kommer der et flottere fyrrum senere, ja så flytter man bare sin stemme.
« Senest Redigeret: Jan 21, 2009, 05:42 af Jannich »
250 m2 træhus med 2000l opvarmet ude SPA :-)
Pillefyr:
RTB 10kW
Solvarme:
300l solvarme tank 8x30 vakuum fanger.
Solcelle system:
40x280 WP + 2 x 3000 watt goodwe inverter.
Installeret aug. 2012
Online data: http://stokercloud.dk/dev/rtb.html
http://solarcloud.dk/jannich.html

spybuggy

  • Gæst
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #8 Dato: Jan 21, 2009, 19:36 »
 
:o
Vi har lige installeret et komplet nyt kedelanlæg. Det gamle var en 50 år gammel Salamanderkedel med oliebrænder på.
Det er den bedste investering vi har gjort i mange år - og der findes næsten ikke noget skønnere, end at tage et dejligt varmt boblebad - velvidende at varmen kommer fra gode danske træpiller.
Jeg har stort set installeret det hele selv - og er ganske pavestolt over resultatet  :>)
Vores hus er på 109 m2 med fuld kælder hvoraf de 65 m2 af kælderen anvendes til beboelse.
Kedelanlægget incl. varmtvandsbeholder er installeret i garagen. Dermed er der slået en del fluer med ét smæk.
Vi har fået en dejlig tørreplads i vores kældergang hvor den gamle kedel tidligere stod. Vi har fået lidt "gratisvarme" i garagen ( mit værksted ) + der derudover ikke er så fodkoldt i stuen, der er placeret lige ovenover garagen.
I de kolde dage mellem jule og nytår brugte vi ca. 19  > 20 kg piller pr. døgn.

Vi har også en brændeovn oppe i stuen, og det er sikkert dér at forklaringen på vores forholdsvis lave pilleforbrug kan findes.


Venlig Hilsen
Leif Kristensen
:o
« Senest Redigeret: Jan 25, 2009, 20:07 af spybuggy »

Offline Ulrich-307Hdi

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 81
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Woody 16 KW på Roca
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #9 Dato: Jan 22, 2009, 16:42 »
Her er et par billeder af mit fyrrum, som er blevet bygget om til også at være et dejligt bryggers.

Jeg har vedhæftet 2 før-billeder af rummet, som det så ud, før jeg begyndte ombygningen i april 2008.

Hvis nogen lurer over hvad det er for 2 digital dimser jeg har siddende i stikkontakten, så er det 2x UT100 termostater. Den ene måler kedel temperaturen og sørger for at cirkluationspumpen kun kører når kedelvandet er varmt. Den anden måler temperaturen i varmtvandsbeholderen og bruges ved sommerkørsel.
Det dejlige ved dem er at de kan slås til og fra ved tryk på én knap, så man ikke skal ud i en større operation ved skift fra sommer/vinterkørsel, eller hvis man om sommeren gerne selv vil styre hvornår fyret kører, evt. via den computer, som står på kedlens højre side og er på det trådløse netværk.

Kedel: OPOP H418
Brænder: Woody 16kw
Forbrug: 5 tons + 1 tons briketter (håber jeg, der er ikke gået 1 år endnu)
Opvarmer: 175m2 - de 50m2 på 1. sal er kun opvarmet til ca. 15grader indtil familien en dag udvides.


Hvordan har du fået det godkendt ? du har træloft?
Hvor i verden befinder du dig?
Hygge Ulrich

Offline WebLock

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 43
  • Respekt optjent: +1/-0
    • MitPillefyr.dk
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #10 Dato: Jan 22, 2009, 21:04 »
Her er et par billeder af mit fyrrum, som er blevet bygget om til også at være et dejligt bryggers.

Jeg har vedhæftet 2 før-billeder af rummet, som det så ud, før jeg begyndte ombygningen i april 2008.

Hvis nogen lurer over hvad det er for 2 digital dimser jeg har siddende i stikkontakten, så er det 2x UT100 termostater. Den ene måler kedel temperaturen og sørger for at cirkluationspumpen kun kører når kedelvandet er varmt. Den anden måler temperaturen i varmtvandsbeholderen og bruges ved sommerkørsel.
Det dejlige ved dem er at de kan slås til og fra ved tryk på én knap, så man ikke skal ud i en større operation ved skift fra sommer/vinterkørsel, eller hvis man om sommeren gerne selv vil styre hvornår fyret kører, evt. via den computer, som står på kedlens højre side og er på det trådløse netværk.

Kedel: OPOP H418
Brænder: Woody 16kw
Forbrug: 5 tons + 1 tons briketter (håber jeg, der er ikke gået 1 år endnu)
Opvarmer: 175m2 - de 50m2 på 1. sal er kun opvarmet til ca. 15grader indtil familien en dag udvides.


Hvordan har du fået det godkendt ? du har træloft?
Hvor i verden befinder du dig?


Jeg har ikke gjort noget specielt, det tog kun et par minutter så var fejeren ude igen, og der blev ikke nævnt noget om hverken det ene eller det andet.
Jeg er på Lolland.
Ejer / sælger / programmør af:
http://MitPillefyr.dk

Offline kimmer

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 61
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #11 Dato: Jan 22, 2009, 21:16 »
Jeg har også træloft over mit fyr.. dog trykimprægneret træ.. (udendørs i et skur)

Min skorstensfejer sagde heller ingenting...

Offline Neonus

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 39
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #12 Dato: Jan 23, 2009, 07:12 »
Jeg har også træloft over mit fyr.. dog trykimprægneret træ.. (udendørs i et skur)

Min skorstensfejer sagde heller ingenting...

Hmmm. Måske det skulle være en del af konkurrencen at kunne vise DK´s flotteste "lovlige" fyrrum  ;)

F.eks. har jeg selv lagt et stort arbejde i at leve op til reglerne i brandteknisk vejledning. Har da bl.a. måtte mure en væg op. Skaffet nye døre ind til stalden osv. Har ligeledes installeret vandhane, hvorpå der altid hænger fastmonteret slange med strålespids.

spybuggy

  • Gæst
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #13 Dato: Jan 23, 2009, 16:47 »
Hej.
Vores installation er ikke godkendt af skorstensfejeren endnu. Jeg mangler lige at montere en trækregulator i skorstenen.
Jeg har monteret en sprinkler af den slags, der står med fast vandværkstryk frem til dyser, der så åbner når en lille glasampul smelter ( sprænger )  ved 68 grC. Dysen sidder ca. 60 cm. oppe i forhold til toppen af kedelen. Desuden har jeg opsat en røgdetektor samt en 6 kg´s pulverslukker.
Men . . Jeg tror desværre det er sådan med skorstensfejere, at spørger man 5 forskellige skorstensfejere om en eller anden slags løsning på et problem, så får man også 5 forskellige svar . . . desværre . . .
Det siger min erfaring mig.
VH.  Leif K

Offline kimmer

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 61
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Det flotteste fyrrum i DK
« Svar #14 Dato: Jan 23, 2009, 18:14 »
Neonus: Jeg har mur bag ved mit fyr.. men de regler jeg synes jeg læste stod der ikke noget om at man ikke måtte have træloft, der stod vidst nærmere noget med at der skulle være en bestemt afstand til loftet.

Kan du evt. fremvise noget dokumentation ?